معاون وزیر:
مدارس تابستانه از جنس کارهای سازنده نسل آینده کشور است
معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: مدارس تابستانه از جنس کارهای سازنده نسل آینده کشور است.
به گزارش
خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی ، رضوان حکیم زاده امروز در گردهمایی معاونان ابتدایی ادارات کل آموزش و
پرورش کشور در مشهد، هدف فعالیت این مدارس را فراهم کردن محیط مثبت و انگیزه بخش برای یادگیری دانست و افزود: نباید به دانش آموزانی که برای جبران عقب ماندگی در این مدارس حاضر میشوند برچسب زده شود، زیرا این دانش آموزان فرصتهای کمتری برای یادگیری داشتهاند.
وی ادامه داد: همچنین نباید این گروه دانش آموزان را به خانواده واگذار کنیم، زیرا این ما هستیم که مسوول تعلیم و تربیت و دانش افزایی آنها هستیم و آموزش هدفمند را باید مد نظر داشته باشیم.
معاون ابتدایی وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: باید توان یادگیری دانش آموزانی را که امکان کمتری برای یادگیری داشتهاند، ارتقا دهیم و فعالیت مدارس تابستانه، میتواند این گروه از دانش آموزان را به خودباوری و آینده بهتر هدایت کند.
وی کار معلمانی که برای آموزش و یادگیری دانش آموزان در ایام تابستان همت میکنند، نوعی انفاق و دارای اجر الهی دانست و افزود: دانش آموزان ابتدایی در آغاز راه زندگی تحصیلی خود هستند و اگر در آغاز راه، ضعیف بالا بیایند و فاقد خودباوری باشند، به همان نسبت در ادامه راه در مسیر تعلیم و تربیت ضعف خداهند داشت.
طرح مدرسه تابستانه در مقطع ابتدایی با هدف حمایت از دانشآموزان لازم التوجه، تعمیق یادگیری و تقویت بنیه علمی دانشآموزان، مداخله آموزشی و جبران یادگیری دانشآموزان دچار افت تحصیلی، طراحی شده است.
مخاطبان این طرح تمامی کودکان نیازمند به تعلیم شناسایی و جذب شده در سال تحصیلی جاری هستند که در سالهای قبل بازمانده از تحصیل بوده اند.
در این طرح برای دانشآموزان دوره اول ابتدایی، دروس فارسی و ریاضی و برای دانشآموزان دوره دوم، دروس فارسی، ریاضی و علوم ارائه میشود.