پخش زنده
امروز: -
تماسهای تلفنی مزاحمین اورژانس کاهشی و قابل کنترل شد.
به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز مازندران رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث استان گفت: مزاحمان تلفنی، همچنان با اورژانس ۱۱۵ تماس میگیرند، اما میزان تماسهای مزاحم کاهشی شد.
دکتررضا حبیبی ساروی با اشاره به اینکه بیش از ۲۳۸ هزار تماس با خطوط ارتباطی اورژانس ۱۱۵ در سه ماهه نخست امسال برقرار شد افزود: از این تعداد، دو هزارو ۸۵۹ مورد از کل تماسها با عنوان مزاحمت در سامانه الکترونیک ثبت شد و شماری از تماسها نیز در قالب غیر اورژانسی، مشاوره و پیگیری بود.
وی با بیان اینکه در سال ۹۹ از ۸۰۷ هزارو ۹۲ تماس با اورژانس، ۱۷ هزار و ۹۶۱ مورد (۲/۲ درصد) و پارسال هم از ۸۴۸ هزارو ۳۰۷ تماس با اورژانس، ۱۷ هزارو ۱۱۹ مورد، معادل ۰/۲ درصد مزاحمت تلفنی بود خاطرنشان کرد: با بکارگیری فناوری نوین (سامانه اتوماسیون) اورژانس مزاحمتهای تلفنی قابل کنترل و پیگیری شد.
رییس اورژانس ۱۱۵ استان همچنین گفت: گاهی در نتیجه بی اطلاعی و یا با هدف سرگرمی بعضی از افراد، خطوط تلفن ۱۱۵ اشغال شده و به تعویق افتادن پاسخگویی کارشناسان اورژانس به افراد نیازمند خدمات فوریتهای پزشکی منجر میشود که امیدواریم با افزایش سطح فرهنگ امداد خواهی و همکاری و مشارکت مردمی، کاهش چشمگیری از مزاحمت تلفنی برای تمامی گروهای امدادی باشیم.