جزییات فعالیتهای پنل شهروندی در سازمان بیمه سلامت ایران
مدیر کل بیمه گری و درآمد سازمان بیمه سلامت ایران، جزییات خدمات پنل شهروندی سازمان بیمه سلامت را تشریح کرد.
به گزارش خبرنگار
خبرگزاری صدا و سیما؛ حنان حاج محمودی در خصوص آخرین وضعیت بیمه همگانی و سامانه شهروندی گفت: سامانه شهروندی پنلی است که میتوان از طریق آن به درخواست پوشش بیمهای افراد رسیدگی کرد، در حال حاضر اطلاعات دهکهای درآمدی بخشی از بیمه شدگان از وزارت تعاون اخذ شده و میزان حق بیمهها متناسب با دهک درآمدی در سامانهها لحاظ شده است، لذا وقتی بیمه نشده با کد ملی و با تلفن همراه وارد سامانه میشود میتواند نوع پوشش بیمهای را بر اساس دهک درآمدی انتخاب کند.
مدیر کل بیمه گری و درآمد سازمان بیمه سلامت ایران افزود: از آنجایی که ممکن است در فرایند درمان بیمار نیازمند بستری بوده و در عین حال برای پوشش بیمه، به دهک درآمدی خود اعتراض داشته باشد، با هماهنگیهای به عمل آمده برای تمامی بیمه شدگان، امکان پوشش بیمهای ۳ ماهه رایگان برای یکبار در سال در نظر گرفته شده است، همچنین افرادی که اعتبار بیمه آنها به پایان رسیده است؛ میتوانند به سامانه شهروندی مراجعه کرده و درخواست تمدید اعتبار کنند، تمدید اعتبار در دوره کرونا ۶ ماهه انجام میشد، ولی در حال حاضر برای یکسال در سامانه لحاظ میشود.
وی تاکید کرد: بیمه شدگان میتوانند هزینههایی که برای آنها به صورت الکترونیک انجام شده را در سامانه مشاهده کنند. همچنین بیمه شدگان میتوانند مراکز طرف قرارداد سازمان بیمه سلامت را نیز جستجو کنند و اگر فردی دارای بیمه همگانی بوده و به پزشک خانواده منتسب باشد، میتواند اطلاعات پزشک خانواده خود را نیز در سامانه مشاهده کند.
حاج محمودی درخصوص امکان دسترسی بیمار به نسخ گذشته خود در پنل شهروندی گفت: عمده مشکلات بیمار در این خصوص برای مراجعه به بیمههای تکمیلی بود، لذا این امکان در پنل شهروندی برای بیمه شدگان فراهم شده تا کل سوابق نسخه که جایگزین برگه سوم دفترچه سابق است را مشاهده کنند؛ همچنین بیمار میتواند با کد رهگیری اطلاعات نسخ را به بیمه تکمیلی ارسال کند؛ تا برای پرداخت هزینه مازاد بر تعهدات بیمه پایه اقدامات لازم صورت پذیرد.