رتبه هشتم سازمان بیمه سلامت در میان ۱۷۰ دستگاه در ارایه خدمات الکترونیک
سرپرست معاونت آمار، فناوری و اطلاعات سازمان بیمه سلامت ایران، از کسب رتبه هشتم توسط سازمان بیمه سلامت در میان ۱۷۰ دستگاه در ارایه خدمات الکترونیک خبر داد.
به گزارش خبرنگار
خبرگزاری صدا و سیما احمد رستمی افزود؛ با توجه به مواد ۶۷ و ۶۸ قانون برنامه ششم توسعه، تکالیفی الزام آور در حوزه توسعه و استقرار دولت الکترونیک برای تمامی دستگاههای اجرایی کشور تعیین شده و وظیفه پایش و نظارت بر اجرای قانون به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات محول شده است. بر اساس ارزیابیهای صورت گرفته توسط مرجع فوق که به طور مستمر کیفیت وبگاهها و خدمات الکترونیکی دستگاههای اجرایی دارای شناسنامه خدمات مصوب سازمان اداری و استخدامی کشور را مورد ارزیابی قرار میدهد سازمان بیمه سلامت ایران در بین ده دستگاه برتر کشوری از حیث شاخصهایی مورد بررسی قرار گرفت.
احمد رستمی با اشاره به انتشار کارنامه دولت الکترونیک در دوره نهم، گفت: سازمان بیمه سلامت پس از بررسیهای صورت گرفته میان ۱۷۰ دستگاه توانسته رتبه هشتم و در مجموعه وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در خوشه سلامت در تمامی گروهها و شاخصهای مورد ارزیابی رتبه اول را کسب کند، این در حالی است که سال گذشته طی ارزیابیهای صورت گرفته بین ۱۶۹ دستگاه مورد نظر رتبه ۱۱ را کسب کرده بود.
سرپرست معاونت آمار، فناوری و اطلاعات سازمان بیمه سلامت ایران، با بیان اینکه رتبه ما نسبت به سال گذشته ۳ پله صعود کرده است، افزود: همچنین در شفافیت آماری رتبه ششم از آن بیمه سلامت شده است، در ضمن در میان ۷۸ دستگاه پر مراجعه پر مخاطب با بیشترین تراکنشهای الکترونیک از حیث کیفیت الکترونیکی کردن خدمات شناسنامه دار توانسته ایم رتبه پنجم را در ارائه خدمات کسب کنیم.
وی با تاکید بر مدیریت هوشمندانه در سازمان بیمه سلامت ایران تصریح کرد: امیدواریم برای سال آینده ضمن عرضه خدمات بیشتر بصورت الکترونیکی بتوانیم در حوزه شفافیت آماری و ایجاد درگاه ملی آماری بیمه سلامت گامی نو در جریان شفاف آماری برای استفاده سیاستگذاران، محققان و اندیشمندان حوزه سلامت برداریم، بدون شک کسب این رتبه در شفافیت آماری میتواند در این مسیر از اهمیت بسزایی برخوردار باشد.