رشد بی رویه قیمت ها و تورم، علت رکود بازار پوشاک
رئیس اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک تهران گفت: داغ نبودن بازار پوشاک، دلائل مختلفی مانند رشد بیرویه قیمتها، تورم، رقابتهای ناسالم، ناتوانی و کم بضاعتی خانوار در خرید پوشاک و بسیاری موارد دیگر دارد.
به گزارش
خبرگزاری صدا و سیما آقای ابوالقاسم شیرازی، با حضور در رسانه ملی (رادیو اقتصاد) گفت:رشد بیرویه قیمتها و تورم در بازار، رکود ایجاد کرده و از طرفی زیادن شدن دست، رقابتهای ناسالم مثل بساط گسترها، گسترش فروش پوشاک در فضای مجازی همه و همه مزید بر علت شده است.
وی افزود: فروشگاههای مجازی را نمیتوان گفت یک پدیده شومی است یا نیست، زیرا باید به این سمت و سو هم رفت تا بتوان در فضای مجازی فروش داشت البته فضاهای مجازی که قانونمند هستند نه آنهای که با تقلب و سوء استفاده در حال فروش کالا در این فضا مشغولند.
شیرازی گفت: تولیدکننده پوشاک نیز با بیثباتی قیمتها مواجه است و این بیثباتی بیشتر متاثر از بیثباتی قیمت ارز است.
وی افزود: ناتوانی و کم بضاعتی خانوار در خرید پوشاک باعث شده که زمانی پوشاک در سبد خانوار مثل خوراک و مواد اولیه جایگاهی داشت، اما اکنون از سبد مصرف خانوار خارج شده است. اگر خانواری امروز برای مثال سه قلم پوشاک نیاز داشته باشد بیشتر از یک قلم خرید نمیکند.
رئیس اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک تهران با بیان اینکه پوشاک تولید داخل باوجود همه تبلیغات سوء یک کالای با کیفیتی است گفت:
از مردم میخواهیم با خرید پوشاک تولید داخل، از صنعت پوشاک کشور حمایت کنند تا فعالان و تولیدکنندگان در این عرصه بتوانند با انگیزه و رغبت به امر تولید بپردازند.