پخش زنده
امروز: -
استاندار یزد: نقشه راه برگزاری نخستین کنگره ملی شهدای سلامت به میزبانی استان یزد طراحی و تمهیدات لازم برای انجام اقدامات و فعالیتهای شاخص، نوآورانه و جدید ذیل کنگره اندیشیده شود.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، مهران فاطمی در نشست مشترک هم اندیشی برگزاری کنگره شهدای مدافع سلامت که در محل دفتر استاندار برگزار شد، گفت: برگزاری نخستین دوره این کنگره به میزبانی استان یزد را به فال نیک گرفته و باید برنامه ریزیهای لازم برای انجام اقدامات و فعالیتهای شاخص، نوآورانه و جدید ذیل این کنگره تهیه شود.
وی ادامه داد: در این راستا باید شورای راهبری کنگره ملی شهدای سلامت تشکیل و کمیتههای مختلف آن جهت احصای اقدام قابل انجام و برنامه ریزیهای لازم جهت اجرای آن ها، فعالسازی شود.
فاطمی، کنگره چهار هزار شهید استان یزد را تجربهای موفق، افتخار آمیز و نمایانگر ظرفیتهای استان دانست و افزود: چارت برگزاری این کنگره از مجموعه برگزار کننده این کنگره اخذ و چارت عملیاتی کنگره ملی شهدای سلامت تدوین شود.
وی از آمادگی استانداری برای برگزاری کنگره مذکور و بهره گیری از ظرفیتها و انجام حمایتهای لازم در این راستا خبر داد و تصریح کرد: در امر برگزاری کنگره باید بدنه جوانان و دانشجویان دغدغهمند درگیر و از ظرفیت مجموعه مجموعههای فعال در این حوزه نیز استفاده شود.
استاندار یزد با تاکید بر طراحی نقشه راه برگزاری کنگره ملی شهدای سلامت به صورت شاخص و ماندگار، اظهار داشت: به منظور اخذ نظرات و دیدگاههای وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این خصوص، جلساتی با ایشان برگزار و هماهنگیهای لازم با استانها انجام میشود.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یزد هم با اشاره به برگزاری هشت یادوراه شهدا به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: در سال ۹۰ همایش شهید چمران، سال ۹۱ همایش شهید رهنمون، سال ۹۳ بزرگداشت شهید دکتر سید رضا پاک نژاد و سال ۹۴ یادواره شهدای عرصه سلامت در یزد برگزار شد.
دکتر خطیبی افزود: همچنین سال ۹۵ کنگره شهدای کارمند دانشگاههای علوم پزشکی کشور، سال ۹۶ کنگره شهدای انقلاب تا شهدای مدافع حرم، سال ۹۷ شهدای جامعه پزشکی جهان اسلام ویژه مدافعان حرم و سال ۱۴۰۰ کنگره گام دوم، ترویج فرهنگ ایثار وشهادت به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی یزد برگزار شد.
گفتنی است زمان برگزاری کنگره ملی شهدای سلامت هنوز مشخص نشده، اما احتمال میرود که در بهمن ماه به میزبانی یزد برگزار شود.