پخش زنده
امروز: -
برداشت مفهومی از بنر صرفه جویی در مصرف آب در مشهد،منجر به واکنش فعالان فضای مجازی شد.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی ، چند روزی است بنری با عنوان "آب جارو نیست" و تصویری از آب و جارو که روی جارو علامت ضربدر قرمز زده شده، در سطح شهر مشهد به صورت گسترده نصب شده است.
بسیاری از فعالان فضای مجازی در حال دست به دست کردن این تصویر هستند و معتقدند شهرداری مرتکب اشتباه شده است و به جای جارو، روی شیلنگ آب باید علامت ضربدر قرمز زده میشد.
معاون فرهنگی سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری مشهد در واکنش به این انتقاد گفت: نصب بنر صرفه جویی در مصرف آب توسط شهرداری در آستانه فصل تابستان و در راستای فرهنگسازی مدیریت مصرف آب صورت گرفته است.
یوسف اسماعیلزاده افزود: شهرداری در طراحی بنر " آب جارو نیست" اشتباهی مرتکب نشده است، روی بنر نوشته شده آب جارو نیست و در تصویر آن نیز ابتدا عکس شیلنگ آب، بعد جارو و ضربدر قرمز روی جارو آمده و ضربدر روی جارو برای رساندن مفهموم آب جارو نیست، طراحی شده است.
وی ادامه داد: اگر مفهوم و منظور خود را به صورت نوشتاری روی بنر نمیزدیم، برداشت منتقدان درست بود اما وقتی روی آن جمله به صورت کامل نوشته شده، این اشتباه مفهومی نوعی شیطنت در فضای مجازی است.
معاون فرهنگی سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری مشهد گفت: برداشت آزاد از هر تصویری وجود دارد اما وقتی به صورت نوشتاری توضیح عکس ارائه شده، دیگر برداشت اشتباه قابل قبول نیست.