ذاکری افزود: با هدف استقرار نظام اولویت بندی و مدیریت هوشمند پروژه های نگهداری رویه راه های فرعی، برنامه برداشت و تحلیل اطلاعات قریب به 40 هزار کیلومتر- خط از وضعیت روسازی راههای فرعی به سفارش معاونت ساخت و نگهداری راه های فرعی و روستایی، هماهنگی و تعامل موثر دفتر نگهداری راه های فرعی و روستایی و همکاری شایسته ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ها با اعزام تیم های مجهز به فناوری های روز در آزمایشگاه فنی مکانیک خاک ، درطی هشت ماه انجام شد.
وی همچنین خاطر نشان کرد: سامانه مدیریت روسازی راه های سازمان، یکی از دستاوردهای ملی است که با به کارگیری فناوری های پیشرفته و انتقال آخرین مبانی روز دنیا مطابق استانداردهای بین المللی در حال توسعه است و از قابلیتهای این فناوری می توان به ارتباط با سامانه جامع راهداری، پیش بینی و شبیه سازی وضعیت رویه راهها در سالهای آینده در چرخه عمر، تعیین گزینه و اولویت بندی سالیانه برنامه عملیات نگهداری، ابزار هوش تجاری BI و ارتباط یکپارچه با سایر سامانه های مدیریتی اشاره کرد.
وی افزود: بزودی نتایج تحلیل و خروجی به روز رسانی شده راه های فرعی کشور، به منظور بهره برداری در اختیار ادارات کل قرار خواهد گرفت. همچنین مجموعه اقداماتی به منظور تولید نسل جدید این سامانه در دست اجراست که با تکمیل آن ایران در زمره معدود کشورهای صاحب این فناوری قرار خواهد گرفت.