پخش زنده
امروز: -
دبیر شورای فرهنگ عمومی مهمترین دغدغه ای این شورا را مصرف کالای فرهنگی بر محور شخصیت های ملی دانست و گفت : در عرصه مصرف فرهنگی ابتکار عمل باید به نظام ایرانی اسلامی برگردد.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما، سید مجید امامی در نشست خبری و در حاشیه امضا و تبادل موافقت نامه همکاری برای توسعه بازارپردازی فرهنگی که با حضور روسای یازده نهاد و دستگاه فرهنگی ذیل قرارگاه « بازارپردازی فرهنگی» برگزار شد، با اشاره به ترویج سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب از سوی مقام معظم رهبری افزود: سبک زندگی ما در حوزه پوشاک، تغذیه، معاشرت و فرهنگی اساسا نسبتی به زیست بوم ایرانی اسلامی ندارد. مهمترین دغدغه ای که شورای فرهنگ عمومی دارد مصرف کالای فرهنگی است. در عرصه مصرف فرهنگی ابتکار عمل باید به نظام ایرانی اسلامی برگردد. ما وقتی می توانیم عرصه را در دست بگیریم که در حوزه های کتاب، نوشت افزار، مد و لباس گزینه جایگزین روی میز داشته باشیم.
وی ادامه داد : در عرصه مد و لباس زنان کنشگران اصلی بازار مصرف فرهنگی هستند. اگر به گزینه های مصرف کنندگان جهانی به فرهنگ مان نگاه کنیم و این با زیست بوم ما منطبق نباشد ما چگونه می توانیم امید داشته باشیم که شاکله این رژیم غذایی یک شالکه درستی باشد.
رئیس قرارگاه بازار پردازی فرهنگی افزود : اگر تولیدات رسانه ای، کالاهای فرهنگی، کالاهای بازپرداز با فرهنگ خودمان انطباق کمتری داشته باشد، نمی توانیم به آن هدف ترسیم شده دست پیدا کنیم . سرچشمه محتوای ملی بازارپردازی فرهنگ و هنر است و بعد گزینه های روی میز.
رییس شورای فرهنگ عمومی با اشاره به جمع شدن مدیران 11 دستگاه و نهاد فرهنگی در قرارگاه در بازارپردازی فرهنگی اظهار داشت : اکنون مدیران فرهنگی با همدلی و رفاقت و بر اساس هنجارهای ایرانی اسلامی در کنار هم نشسته اند و بهترین اقدام را برای شبکه ای شدن دارند انجام می دهند ؛ آنها معتقدند که نباید در حوزه صنایع فرهنگی تک بعدی سرمایه گذاری کنیم؛ باید در حوزه مصرف فرهنگی در همه صنایع فرهنگی وارد شویم. در همین راستا باید به سرداران جبهه فرهنگی صنایع فرهنگی احترام بگذاریم زیرا هدف همه مصوبات شورای فرهنگ عمومی که قرارگاه بازارپردازی فرهنگی بر اساس آن تشکیل شده و همه نهادهای عضو آن توانستند آن را به این خروجی برسانند، تعامل و با هم عمل کردن این مصوبات است.
مجید امامی امضای تفاهم نامه همکاری قرارگاه کالاپردازی فرهنگی را با هم بودن و با هم عمل کردن تولیدکنندگان فرهنگی ذکر کرد و گفت: باید بتوانیم قدم های ملموسی را برای فعالان فرهنگی و دغدغه مندان و سرداران حوزه رسانه و فرهنگ و هنر برداریم.
رییس شورای فرهنگ عمومی ظهر امروز با حضور روسای یازده نهاد و دستگاه فرهنگی ذیل قرارگاه« بازارپردازی فرهنگی» تفاهم نامه همکاری برای توسعه بازارپردازی فرهنگی را امضا کرد. تفاهم نامه همکاری بین دبیر شورای فرهنگ عمومی با مدیرعامل بنیاد بازی های رایانه ای، مدیرعامل خبرگزاری مهر، مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری سپهر، مدیرعامل تبیان، انتشارات سروش، انتشارات سوره مهر و سازمان میراث فرهنگی بر اساس اهداف تعیین شده برای هر دستگاه به امضای طرفین رسید.
دبیر شورای فرهنگ عمومی در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره اهداف این تفاهم نامه گفت: ما برای تحول در عرصه صنایع فرهنگی سه ضلع داریم که یک ضلع تولیدکنندگان محصولات فرهنگی است و یک سوی دیگر سرمایه گذاران دولتی، عمومی و خصوصی و در یک طرف دیگر تهیه کنندگان صنایع فرهنگی قرار دارند. نشست امروز یکی از مهمترین اضلاع را داشت که زیست بوم صنایع فرهنگی شد.