پخش زنده
امروز: -
دستگاه میکرو سرفیسینگ روش نوین روکش جاده ها برای اولین بار در کشور به همت متخصصان شرکت صنعتی در اراک ساخته شد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز اراک؛ دستگاه میکرو سرفیسینگ روش نوین روکش جاده ها برای اولین بار در کشور به همت متخصصان شرکت صنعتی در اراک ساخته شد.
سلیمی مدیرعامل شرکت مهران کمپرس اراک گفت: میکروسرفیسینگ روش نوین روکش جاده هاست که جایگزین روکش آسفالت شده و با استفاده از ماشین آلات تخصصی ترکیبی از سیمان، آب، قیررقیق شده با آب، نوعی چسب و شن و ماسه ریز درضخامت تا یک سانتی متر به عنوان روکش روی آسفالت جادهها کشیده میشود.
سلیمی افزود: این دستگاه در مدت دوسال با استفاده از مهندسی معکوس، روشهای ابداعی، بروز رسانی و رفع معایب نمونههای وارداتی با بهره گیری از نظرات تخصصی پیمانکاران و کارشناسان راهسازی به صورت تمام ایرانی ساخته شده است.
مدیرعامل شرکت مهران کمپرس گفت: با استفاده از توان سازندگان داخلی موتور، گیریبکس، پمپ ها، شیرهای کنترلی هیرولیک و پنئوماتیک، ابزار دقیق الکترونیکی مثل سنسورها ورلهها و تمام تجهیزات جانبی صد درصد ایرانی استفاده شده که در آزمایشات و عملکرد عملیاتی یک ماه گذشته در برخی جادهها عملکرد مطلوب تری نسبت به نمونههای وارداتی داشته است.
میرکمالی پیمانکار حوزه نگهداری راهها هم گفت: کاهش ۷۰ درصدی هزینه ها، بالا رفتن سرعت اجرا تا پنج برابر، بی نیازی به غلتک وپوشش کامل منافذ سطحی جادهها از مزایای استفاده از روش میکرو سرفیسینگ نسبت به روکش آسفالت است.
میرکمالی افزود: جادههایی که پس از چند سال سطح آنها زبر شده و دارای ترک شدند داوطلب روش میکروسرفیسینگ هستند که با استفاده از این روش میتوان تا پنج سال سطح جاده رابه صورت مطلوب نگهداری کرد و از تخریب جاده جلوگیری کرد.
این پیمانکار فعال در حوزه نگهداری راه گفت: بیش از ۱۰ دستگاه وارداتی چینی و اروپایی میکروسرفیسینگ در کشور وجود دارد که دستگاه ساخت داخل هزینه نصف هزینه وارداتی داشته ومشکل تامین قطعات و لوازم یدکی که در نمونههای وارداتی موجب زمین گیر شدن یک ماهه ماشین آلات میشد برطرف شده است.
با استفاده از دستگاه میروسرفیسینگ ساخت داخل میتوان روزانه هشت هزار متر مربع جادهها را با پوشش محافظتی جدید روکش کرد.
در کشور بیشتر از ۲۲۵ هزار کیلومتر راه وجود داره که همواره نیازمند نگهداری هستند.