پخش زنده
امروز: -
نخستین جشنواره تولیدات رادیویی زیارت صبح امروز با معرفی برترینها پایان یافت.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما، برگزیدگان این جشنواره در ۶ رشته از جمله خبر، موسیقی و نغمات، پژوهش و نویسندگی، نمایش، فضای مجازی، تولیدات ساده و ترکیبی و بخش ویژه شهید سلیمانی (رفیق خوشبخت من) معرفی شدند.
از میان برگزیدگان، ۵۷ نفر در ۲۴ بخش و ۶ برگزیده هم در بخش ویژه شهید سلیمانی به عنوان نفرات برتر معرفی شدند.
از نفرات برتر در این جشنواره میتوان به بخش مسابقه، مهدی اوشیب نتاج از مازندران، بخش ساده و ترکیبی سیدحسن حکمت آرا از آبادان، بخش میزگرد محمدصادق آزادی از کهگیلویه و بویر احمد، بخش مستند حسین حیاوی از خوزستان، بخش گزارش خبری رادیویی محبوبه آقانوری از قم، بخش گزارش موضوعی تولیدی حسین شجاع از رادیو زیارت، بخش آثار هنری چند رسانهای در شاخه عکس شیوا محمدی از بوشهر و علیرضا صفرزاده از خراسان رضوی اشاره کرد.
علی بخشی زاده معاون صدای رسانه ملی در این مراسم گفت: رادیو زیارت مدت کوتاهی فعالیت داشته، اما در این مدت آنچنان موفق بوده است که اکنون فعالیت هایش را در این جشنواره داوری میکنند.
وی مولفههای موفقیت در عرصه رسانه را شامل بحث مدیریت، نیروی انسانی، آموزش مستمر نیروی انسانی برشمرد و افزود: استفاده از تکنولوژیها و فناوریهای روز در یک رسانه و بسته بندی پیام، بخش دیگری از شاخصهای موفقیت یک رسانه است.
بخشی زاده گفت: یکی از وظایف معاونت صدا رصد رادیوهای مختلف است و طبق ارزیابیهای ما، رادیو زیارت موارد مثبت زیادی دارد که میتوانیم این تواناییها را با مصداقهای آن در رادیو زیارت بیان کنیم.
مهدی رحمتی سرپرست معاونت امور استانهای صداوسیما هم در این جشنواره گفت: طبق بررسیهای مرکز پژوهشهای صدا و سیما میزان شنوندگان رادیو زیارت از رادیوهای ملی بیشتر است و این نشان دهنده موفقیت این رادیو است.
وی افزود: در دیداری که رئیس رسانه ملی با مقام معظم رهبری داشت، رهبر انقلاب بر معرفت افزایی از طریق زیارت تاکید داشتند و اگر بتوانیم از طریق رسانه، به این هدف دست پیدا کنیم میتوانیم بگوییم موفق هستیم.
از جمله اهداف برگزاری این جشنواره رادیویی زیارت گسترش فرهنگ زیارت و برجستهسازی جایگاه اهل بیت (ع) به خصوص حضرت امام رضا (ع)، ایجاد رقابت تخصصی میان برنامهسازان شبکههای استانی و شناسایی استعدادهای جدید در کشور، انتقال تجربههای موفق و ارزیابی بهترین برنامهها در راستای ایجاد نظام تشویقی و انگیزشی در فرآیند تولید، ترویج و توجه بیشتر به دین، اخلاق، امید و آگاهی، ترویج گفتمان امام (ره)، محوریابی موضوعات رسانهای در گام دوم انقلاب و ایجاد موج فرهنگی و ارتقاء سطح توانمندی برنامهسازان بود.