پخش زنده
امروز: -
مدیران شبکه امید سیما : به دنبال تولید محتوای هویت ساز برای نوجوانان هستیم.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مدیران شبکه امید سیما امروز سه شنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ به مدت یک ساعت در واحد امور ارتباط با مخاطبان (۱۶۲) اداره کل روابط عمومی صدا و سیما، حضور یافتند و شنونده پیشنهادها وانتقادهای نوجوانان و خانوادههای آنان شدند.
محمدصادق باطنی مدیر شبکه امید سیما، سید احمد مصطفوی مدیر گروه تولید، علیرضا کجوری مدیر تأمین برنامه، مرتضی ذوالفقاری مدیر پخش، محمد شهبازی سلطانی مدیر طرح و برنامه و محمدحسین لطفعلی زاده مدیر باشگاه امید، پس از حضور در واحد ۱۶۲ ، در نشست خبری به سؤالات خبرنگاران درباره برنامههای این شبکه پاسخ دادند.
محمدصادق باطنی، مدیر شبکه امید سیما در ابتدای این نشست خبری از ضرورت تلاش برای هویت بخشی به نسل جدید سخن گفت و تاکید کرد: در دوره تحولی رسانه ملی شبکه امید سیما تمام عزم خود را جزم کرده است تا نقش اصلی خود در هویت بخشی به نسل جوان را به خوبی ایفا کند.
وی با بیان اینکه شبکه امید سیما در دوره جدید تحول سه بعد اصلی را در راس اقدامات خود قرار داده است، گفت: بعد اول برودکست است که در خود شبکه اتفاق میافتد، بعد دوم برودمند شبکه مجازی است که با همکاری تلویبیون و امید دو رقم میخورد و بعد سوم عرصهای است که با قوت بخشیدن به باشگاه امید محقق میشود.
مدیر شبکه امید افزود : در عرصه برودکست ما بنا داریم نه تنها محصور در آنتن نباشیم بلکه با اچ. دی سازی شبکه، الگوهای جدید برنامهها را از این شبکه روی آنتن ببریم، در حوزه برودمند از طریق محتواهای ویژه با خدمات جدید محتواهای جوان پسند در قاب تلویبیون به نوجوانان ارایه میکنیم. این ارتباط برای اولین بار با پویش پاراگراف طلایی که بیش از ۴۵۰۰ بازدید کننده در تلویبیون داشت رقم خورد.
محمدصادق باطنی حوزه بعدی را «میدان» باشگاه امید عنوان کرد که در آن مخاطب نوجوان به عنوان برنامه سازان آینده، طرحهای خود را به عنوان به این باشگاه ارایه میدهند.
باطنی با تأکید بر اینکه آرایش سازمانهای فرهنگی کشور از جمله وزارت ارشاد، آموزش و پرورش و ... باید متناسب با زبان نسل جدید باشد، گفت: ما باید نهضت جدیدی برای سخن گفتن با نسل جوان براه اندازیم.
مدیر شبکه امید سیما همچنین در حوزه سریال سازی به ساخت سریال «خانه آبی» در این شبکه اشاره کرد و گفت: این سریال طنز گونه در مرحله نگارش است که در آن به مسایل نوجوانان پرداخته میشود. همچنین نگارش سریال «خانواده رو به راه» هم آغاز شده که سریالی تعاملی با شبکه تلویبیون است و متفاوت از آن چیزی است که تا به امروز در حوزه نوجوان ساخته شده است.
وی افزود : سریال «خانواده رو به راه» روایت یک خانواده است که در سال ۱۴۰۰ زندگی میکنند و از دل این خانواده مدیر سال ۱۴۴۰ بیرون میآید که یک سریال رفت و برگشتی میان سالهای ۱۴۰۰ تا ۱۴۴۰ است که شعارش این است:" آینده کشور به دست نوجوانهای یک کشور رقم میخورد. "
سیداحمد مصطفوی مدیر گروه تولید شبکه امید سیما هم در ادامه این نشست خبری خبر از راه اندازی «مرکز رشد» شبکه امید خبر داد و گفت: هدف از راه اندازی این مرکز شناسایی و تربیت نیروهای کارآمد و جوان اعم از تهیه کننده و مجری تا سایر عوامل متناسب با سند تحولی رسانه ملی بر سه ضلع میل، نیاز و مصلحت مخاطب در شکل و محتوا برای سازمان صداوسیما و کشور است.
محمدحسین لطفعلی زاده مدیر باشگاه امید هم با بیان اینکه مخاطب نوجوان امروز سختترین گروه سنی است که میتوان برای آن محتوا و برنامه تولید کرد افزود: اصلیترین کار باشگاه امید آن است که از ظرفیتهای مغفول مانده نوجوانان برای انتقال آن به ظرفیتهای کشور بهره ببرد و یکی از کارکردهای باشگاه هنر و رسانه در شبکه امید سیما نیز تولید محتوا برای تربیت نیروی انسانی آینده کشور است.
مرتضی ذوالفقاری مدیر پخش شبکه امید نیز از ۲۴ ساعته بودن شبکه در ایام تابستان خبر داد.
علیرضا کجوری مدیر تامین برنامه شبکه امید نیز گفت: که ۶۰ درصد از برنامههای شبکه امید تولیدی خواهد بود.
محمد شهبازی سلطانی مدیر طرح و برنامه هم در ادامه این نشست خبری درون مایه اصلی شبکه امید سیما را توجه به نیاز مخاطبان نوجوان و بحث سرگرمی و آموزش آنان دانست و گفت: این شبکه با راه اندازی «بانک ایده» از طریق دریافت ایدههای مخاطب نوجوان، در مسیر تحقق ایده یابی و طرح که یکی از اهداف صداوسیما در مسیر تحولی است کمک میکند.
سلام برشما،
مجوعه ارزشمند نمایشی مدیرکل چرا فقط درشبکه امید وانهم بدون تکرار پخش نمیشود.
شایسته است در یکی از شبکه های اصلی ۲یا۳و۵و...پخش شود.
سپاس