طراحی فعالیتهای تربیت بدنی دانش آموزان بر اساس اصول دانش بنیان
فعالیتهای تربیت بدنی دانش آموزان بر اساس اصول دانش بنیان و همسو با سند تحول طراحی می شود.
به گزارش
خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: به هیچ وجه امکان
ندارد بدون دانش و توجه به مسائل علمی و دانش بنیان در حوزهای همچون تعلیم و تربیت و بخشهای مختلف متصل به آن فعالیت کرد.
صادق ستاری فرد امروز در گردهمایی معاونان تربیت بدنی ادارات کل آموزش و پرورش سراسر کشور در مشهد افزود: از این رو فعالیتهای تربیت بدنی دانش آموزان با اصل دانش پایه و دانش بنیان بودن و کاملا در راستا و همسو با سند تحول بنیادین آموزش و پرورش طراحی می شود.
وی با بیان اینکه سه اصل "دسترسی، بهره وری و بهره مندی" باید برای همه فضاهای موجود ورزشی وجود داشته باشد افزود: ارائه خدمت به مردم آن هم خدمات با کیفیت از اصول مهمی است که باید در انجام وظایف مدنظر باشد.
معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان این که در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش همه ساحت ها در کنار هم هستند و ساحت عبادی و دینی در محوریت تمامی ساحتها قرار دارد گفت: این بدان معناست که تعلیم در خدمت تربیت است و باید برای تربیت انسان تراز سند تحول با توجه به اصول دینی و تربیتی بکوشیم.
ستاری فرد ادامه داد: سلامت، مقدمه و زیربنای عبادت و همچنین مقدمه یادگیری است و معتقدیم انسان سالم در تربیت و تعلیم نیز موفق است.
وی ادامه داد: در سالهای بعد از انقلاب "تربیت" همواره دغدغه انقلابیون بوده و تربیت جامعه با تربیت دانش آموزان در ارتباط مستقیم و غیرمستقیم است و به طور جد بر این باوریم که حوزه تربیت بدنی و سلامت از شاکله تربیتی جدا نیست.
معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان این که همه اقدامات و برنامهها در حوزه تربیت بدنی و سلامت باید با رویکرد تربیتی باشد گفت: خانواده محوری همه فعالیتها مد نظر وزارت آموزش و پرورش است و در این راستا نهاد خانواده و مدرسه را دو نهاد مقدس متولی تربیت انسان برای یک جامعه عبادی می دانیم.
ستاری فرد افزود: تربیت محوری و خانواده محوری جزء مهمترین اصول و سیاستهای مدنظر است ضمن اینکه اصل عدالت محوری نیز به معنای بهره مندی همه دانش آموزان از امکانات و استعدادیابی همه آنها از اهمیت زیادی برخوردار است.
وی با اشاره به تشکیل قرارگاه عدالت تربیتی در وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: در این راستا به مناطق محروم و مناطق مرزی توجه ویژه و برای دانش آموزانی که دسترسی حداقلی به منابع و امکانات دارند خدمات لازم را ارائه میدهیم و باید یکی از نقاط تمرکز و توجه ما دانش آموزان محروم در این مناطق و شناسایی استعدادها، ضعف ها و چالشها باشد.
معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به این که ۳۳ هزار معلم ورزش در کشور ظرفیت قابل توجهی است که باید از آن برای سلامت دانش آموزان بهره برد گفت: با توجه به زیرساختهای تربیت بدنی و سلامت موجود باید به گونه ای برنامهریزی و هدفمندی صورت گیرد که دانش آموزان، دیگر به دنبال کلاسهای ورزش خارج از مدرسه نروند.
ستاری فرد افزود: ایجاد ۱۹ هزار کانون ورزشی در کشور می تواند بستر ساز غنی سازی اوقات فراغت باشد و برای تحقق این مهم آموزش و پرورش به تنهایی نمی تواند به پیش برود بلکه نقش عوامل سهیم و موثر مورد اشاره در سند تحول بنیادین نیز بسیار مهم است لذا مشارکت جویی اصل بعدی ما در پیشبرد امور است.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی هم در این گردهمایی گفت: وظایف ما در نظام تعلیم و تربیت و حیات طیبه مورد تاکید در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مستلزم حرکت با برنامه، موثر و هدفمند ماست.
سید امیر شوشتری افزود: ارتباط مربی ورزش با دانش آموز، ارتباطی الگوگیرانه است و اگر مربیان ورزش بتوانند مراقبتهای رفتاری داشته باشند تاثیرگذاری تربیتی بالایی دارند.
گردهمایی معاونان تربیت بدنی ادارات کل آموزش و پرورش سراسر کشور از امروز دهم خرداد در مشهد آغاز شد و به مدت ۲ روز ادامه دارد.