پخش زنده
امروز: -
یک شرکت دانشبنیان سامانهای را برای نمایش اطلاعات آخرین قبض باهدف حذف قبوض کاغذی و صرفهجویی در وقت و هزینه طراحی کرد.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاستجمهوری؛ سید مسعود حسینی عضو هیئتمدیره شرکت دانشبنیان تفکر پیشرو عصر داده پارسیان با بیان اینکه سرویس ونش بر روی کلیه اپلیکیشنهای پرداخت استفاده میشود، گفت: این سرویس با دریافت شناسه قبض، اطلاعات آخرین قبض را به کاربر نمایش میدهد. این محصول قدم بزرگی برای حذف قبوض کاغذی بود که بر اساس استانداردهای داخلی و با نگاه به استانداردهای جهانی طراحی و تولید شده است.
درگذشته در فلات مرکزی ایران، جنگ بر سر توزیع آب بود، شیخ بهایی در آن دوران با ارائه راهکاری مدون که بعدها ونش نامیده شد به این جنگ پایان داد. سامانه ونش زمانی وارد عرصه ارائه خدمات بانکی شد که شرکتهای متعددی بدون مزیت رقابتی بر سر بازاری کوچک رقابت میکردند، اما ونش در اقیانوسی آبی، ارزشی جدید خلق کرد و در حال حاضر ونش بهعنوان رهبر بازار قبض فعالیت میکند.
در سال ۹۶ هیچ پتانسیلی در بازار استعلام قبض وجود نداشت و ونش بهعنوان اولین ارائهدهنده این سرویس، معرف فرهنگ استعلام و تجمیع قبوض بود. اکنون میتوان گفت سامانهای وجود ندارد که در سبد محصولات خود از سرویسهای ونش استفاده نکرده باشد.
از دیگر سرویسهای ونش میتوان به سرویس حوزه خودرو، بانکی، پست، قضایی و ثبتاحوال اشاره کرد. این سرویسها در هوشمندسازی و اتوماسیون سیستمها کاربرد دارد، علاوه بر این شرکتهای بهینهسازی انرژی نیز از سرویسهای ونش استفاده میکنند.
این محصول به طور کاملاً بومی طراحی و تولید شده است و در حال حاضر در صنعت پرداخت کشور مورداستفاده قرار میگیرد. بانکها، اپلیکیشنهای پرداخت، شرکتهای بیمه، شرکتهای لیزینگ و صرافیها ازجمله مشتریان ونش هستند.
این محصول موجب اشتغال مستقیم برای ۲۵ نفر شده است. مهمترین هدف ونش از ابتدا حذف قبوض کاغذی بود که توانسته بهتنهایی موجب صرفهجویی در استفاده از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار برگه A۴ شود، همچنین ارائه خدمات بهصورت غیرحضوری موجب صرفهجویی در وقت و هزینه افراد نیز شده است.
عضو هیئتمدیره شرکت دانشبنیان تفکر پیشرو عصر داده پارسیان تاکید کرد: هر فردی در ایران اگر قبضی استعلام کرده باشد، حتماً یکبار از سرویسهای ونش استفاده کرده است.