پخش زنده
امروز: -
مدیرعامل سازمان میادین میوه و ترهبار شهرداری تهران از افزایش بیش از دوبرابری مراجعان به میادین میوه و ترهبار خبرداد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، ایوب فصاحت گفت:میادین میوه و تره بار در دو هفته گذشته، نقش بسیار مهمی در تامین مایحتاج مردم داشت بطوریکه پنجشنبه بیست و دوم اردیبهشت که در پی جراحی اقتصادی در دولت قیمتها افزایش پیدا کرد حدود ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر به میادین شهر تهران مراجعه کردند، این درحالیست که در روزهای عادی آمار مراجعه کنندگان بین ۶۰۰ تا یک میلیون نفر است.
افزایش ساعت فعالیت میادین میوه و تره بار
فصاحت گفت: تلاش شد که در طول این چند روز، ساعت فعالیت میادین میوه و تره بار افزایش یابد تا شهروندان خدمات بیشتری دریافت کنند و اضطرابی از بابت نبود کالا نداشته باشند. البته باتوجه به ازدحام خریداران در تعدادی از میادین، به صورت مقطعی کمبود محصول رخ داد، اما این کمبود به سرعت جبران شد.
ارائه محصولات با قیمت واقعی و بهداشتی
مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران با تأکید بر اینکه سازمان میادین در تثبیت و واقعی کردن بسیاری از قیمتها اثرگذار بوده است، عنوان کرد: اگر تعدادی از قیمتها توسط سازمان میادین میوه و تره بار اعلام نمیشد، به دلیل سواستفاده عدهای سودجو محصولات با قیمت نجومی به دست مردم میرسید. تلاش شد تا در این مدت علاوه بر قیمت واقعی، محصولات با کیفیت و بهداشتی دراختیار شهروندان قرار گیرد. فصاحت افزود:طبق پیش بینیهایی که داشتیم، تلاش شد تمامی کالاهای اساسی با قیمت پایینتر عرضه شوند؛ البته نه با قیمت گذشته، اما پایینتر از قیمت فعلی. وی در ادامه تأکید کرد: درحال حاضر هیچ کمبودی از بابت محصولات در مجموعه میادین میوه و تره بار شهر تهران وجود ندارد.
فعالیت تمامی ۳۱ غرفه حداکثر تا یک ماه آینده
مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران ضمن اشاره به راه اندازی غرفههای میوه و تره بار در ایستگاههای مترو گفت: این غرفهها مجدد با تغییر رویکرد پیشین فعال میشوند تا به شهروندان خدمت رسانی کنند. وی، هدف اصلی در راه اندازی این غرفهها را سهولت دسترسی شهروندان به کالاهای اساسی با قیمت مصوب و واقعی اعلام کرد و گفت:گفت:درحال حاضر ۱۰ غرفه فعال هستند و حداکثر تا یک ماه آینده تمامی ۳۱ غرفه راه اندازی میشود.
ارائه کالاهای اساسی مردم در غرفههای میوه و تره بار مترو
فصاحت در ادامه گفت: ارائه مایحتاج اساسی نظیر برنج، شکر، روغن و ماکارانی جزو اولویت ما در عرضه کالا در ۳۱ غرفه واقع در ایستگاههای مترو هستند. همچنین لبنیات که مردم کم مصرف میکنند جزو دیگر اولویتها قرار گرفته است تا با فرهنگسازی این کالا با قیمت کمتری به دست مردم برسد.