پخش زنده
امروز: -
رئیس مرکز ارتباطات مردمی رئیس جمهور گفت: بر اساس ارزیابیها ۱۳۰ مدیر ناکارآمد شناسایی و پس از طی فرایندهای قانونی از کار برکنار شدند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، حجت الاسلام و المسلمین احمد صالحی امروز (دوشنبه) در نشستی خبری گفت: با توجه به تاکید رئیس جمهور دراطلاع رسانی دقیق به مردم؛ مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری دارای شاکله قوی از بعد نظارت ارزیابی و پیگیری است و فعالیت این مرکز مختص سفرهای استانی نیست، بلکه این مرکز ارزیابی عملکرد مدیران را بر اساس شاخصهای کارآمدی و مردم داری، بر عهده دارد.
رئیس مرکز ارتباطات مردمی رئیس جمهور گفت: تاکنون بیش از ۹۴۴ هزار درخواست مردم را ثبت و ۸۲ درصدآن را پیگیری کرده ایم.
وی افزود: بر اساس ارزیابیهای اداره کل بازرسی این مرکز، ۴۰۱ مدیر ارزیابی شده اند و کمیتهای هم تعداد ۱۳۰ مدیر ناکارآمد را شناسایی کرد و آنها بر اساس فرایندهای قانونی برکنار شدند، درواقع شاخصهای ارزیابی از مدیران را باید مرکز ارتباطات مردمی اعلام کند که ما این شاخصها را به دستگاههای دولتی اعلام کردیم و براساس آن ارزیابی از معاونان استانداران، فرمانداران، معاونان وزیرو مدیران کل انجام شد.
صالحی با اشاره به ایجاد تجمعات زیاد مردم در سفرهای استانی گفت: از سفر ششم استانی تلاش کردیم که از یک ماه قبل از سفر موضوعات مدنظر مردم شناسایی شود و سپس آنها را به وزارتخانههای مختلف ارسال کردیم و اکنون دیگر آن تجمعات قبلی را مقابل استانداریها نداریم. درحین سفر هم نمایندگان تام الاختیار ۳۰ تا ۳۴ وزارتخانه و نهاد دولتی در استانها مستقر میشوند و به مراجعات مردم رسیدگی میکنند، در هر سفر بین ۶ تا ۸ هزار مراجعه مردمی به صورت چهره به چهره انجام میشود و این درخواستها در سامانه سامد ثبت و پیگیری میشود.
وی اضافه کرد: تاکنون به ۷۷ هزار ۷۵۶ هزار درخواست مردمی پیگیری کرده و آن را به سرانجام رساندهایم ما در روز بین ۴ تا ۵ هزار تماس مردمی هم داریم و تاکنون ۹۴۴ هزار و ۴۲۵ درخواستهای مردمی به ما رسیده است. ما همچنین روزانه یک خبرنامه را که مشتمل بر ۵۰ خبر و گزارش است تهیه می کنیم و به شخص رئیس جمهور تحویل میدهیم.
رئیس مرکز ارتباطات مردمی رئیس جمهور گفت: با بیان اینکه حجم درخواستهای مردم ۱۶ برابر دورههای قبل شده است، گفت: رویکرد ما در قبال این مراجعات اقدام و اقناع است؛ یعنی اگر درخواستی غیر قانونی باشد سعی میکنیم مردم را اقناع کنیم. ما به جای این که مردم در پشت اتاق مدیران منتظر بمانند، مدیران را در بین مردم می بریم و در هر سفر استانی ۳۰ تا ۴۰ جلسه حل مشکلات مردم از جمله مشکل تولید برگزار میشود و مرکز ارتباطات مردمی نهادهای مختلف را دور هم جمع میکند، تامشکلات را حل کند.
وی درباره برگزاری تجمعات مردمی در پاستور نیز تصریح کرد: الان این تجمعات نسبت به اوایل کار خیلی کمتر شده است و معمولا در مورد موضوعاتی است که به دولت بر نمیگردد، اما ما با برقراری ارتباط با مجلس و قوه قضاییه موضوعات را به آنها منتقل میکنیم و آنها هم همکاری میکنند، درباره موضوعاتی که به خود دولت مربوط میشود، بلافاصله رسیدگی شده و حتی همان روز نتیجه را اعلام میکنیم، البته مسائلی هم هست که زمان بر است، اما پیگیری میشود ما همه موضوعاتی که توسط مردم مطرح میشود را از مسئولان پیگیری میکنیم و عملکرد مسئولان را در پاسخگویی ارزیابی و رصد میکنیم. البته تاکید داریم بایداطلاع رسانی در دولت قوی ترباشد.
وی درباره مهم ترین دغدغههای مردم نیز خاطرنشلن کرد: موضوع کرونا، بورس، حقوق و مزایای ایثارگران وکارگران، رتبه بندی فرهنگی، وام، معلمان نهضتی و جاماندگان یارانه و چگونگی اعتراض به آن و دهک بندیها بیشترین موضوعاتی است که مردم به ما اعلام کرده اند. در مورد جاماندگان یارانه باید عرض کنم به زودی سامانهای در این زمینه راه اندازی میشود. هم اکنون ۱۲۰ پاسخگو به صورت ۲۴ ساعته در وزارت کار درحال پاسخ به مردم هستند.
رئیس مرکز ارتباطات مردمی رئیس جمهور درباره برگزاری برخی تجمعات اعتراضی در برخی از شهرها گفت: گزارش این تجمعات را به رئیس جمهور داده ایم و رئیس جمهور از این مسائل اطلاع دارد، البته مردم متوجه هستند دولت درحال پیگیری مطالبات آنها است واین تجمعات هم نقطه امید دشمن است.
صالحی افزود: ۸۲ درصد تقاضاهای مردمی را پیگیری کرده ایم وگاهی حتی وقتی سفر رئیس جمهور در حال انجام است پاسخ مطالبات مردم را همان جا داده ایم.
پاسحگو بازنشستگان نيستند
احكام 1400 را بر داخت نكردند
احكام 1401 صار نشده و پرداخت نكردند
اطلاع رساني مثل دولت هاي قبل اصلا ندارند
خواهشمند است اعلام نمايند تا براي بازنشستگان كارهاي معوقه وضغف عملكرد را بسرعت جبرا كنند چون باعث نارضايت عمومي شدند.ممنون