پخش زنده
امروز: -
اجرای خط ریلی یونسی - گناباد به طول ۵۶ کیلومتر از سال ۱۳۹۶ آغاز شد و با گذشت حدود پنج سال، از سه ماه قبل به علت کمبود منابع اعتباری متوقف شد.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، مدیر طرح احداث خط ریلی یونسی به گناباد گفت: پیگیریهای مستمر مسئولان مربوطه برای تکمیل اعتبار این خط ریلی هنوز به نتیجه ای نرسیده است.
ابوذر خواجه رضا افزود: این طرح تا پارسال با پیشرفت خوبی در حال اجرا بود، به طوریکه در مقایسه با قطعات سایر خطوط ریلی در استانهای خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان از پیشرفت مطلوب تری برخوردار است.
وی گفت: این طرح تاکنون ۸۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد ولی از ابتدای امسال هیچگونه اعتباری به آن اختصاص نیافته و کمبود اعتبار و نقدینگی، موجب اجرای توقف این طرح ریلی در جنوب استان خراسان رضوی شده است.
مدیر طرح احداث خط ریلی یونسی به گناباد افزود: این خط ریلی از ایستگاه راه آهن یونسی بجستان آغاز و تا ایستگاه شهر بیدخت گناباد ادامه می یابد و تاکنون عملیات زیرسازی و یک لایه روسازی آن در ۳۵ کیلومتر نخست قطعه به طور کامل انجام شده است.
خواجه رضا گفت: جانمایی و مطالعات احداث پایانه و ایستگاه مسافری خط ریلی فوق انجام شده و پیگیریهایی در خصوص تعیین پیمانکار و اجرای آن نیز در حال انجام است تا همزمان با اجرای مرحله دوم (احداث خط) عملیات احداث پایانه نیز شروع شود.
او افزود: در این مسیر یک ایستگاه سوزنبانی در کیلومتر ۲۴ و یک ایستگاه مسافری در کیلومتر ۴۸ بین تقاطع روشناوند و قوژد گناباد (حدفاصل جاده گناباد - قوژد - روشناوند) تعریف و تصویب شده که ۳۵ کیلومتر آن تکمیل شده و عملیات خاکی ۱۳ کیلومتر باقیمانده در صورت تامین اعتبار لازم ظرف ۱۸ ماه آینده اجرا می شود.
مدیر طرح احداث خط ریلی یونسی به گناباد گفت: مهمترین مشکل در اجرا و تکمیل خط ریلی یونسی به گناباد علاوه بر کمبود اعتبار، ساخت پل تقاطع خط آهن با مسیر جاده ای گناباد - مشهد است که اجرای آن به طول ۲۴۰ متر نیازمند اعتبار زیادی است و تاکنون طرحی برای عملیات روسازی، ریلگذاری و ساخت ایستگاه مسافری آن تعریف نشده است.
تکمیل خط ریلی مشهد -زاهدان - چابهار و اتصال این منطقه به آبهای آزاد، موجب تحول در رونق اقتصادی و توسعه منطقه می شود.