پخش زنده
امروز: -
در راستای اجرای رزمایش جهادگران فاطمی در دههی بسیج سازندگی، همزمان با سراسر کشور میز خدمت ۳۰ دستگاه اجرایی در مصلای رشت برقرار شد.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز گیلان ، همزمان با هفتمین روز از دههی بسیج سازندگی، ۳۰ دستگاه اجرایی، اداری و بانکی گیلان در محل مصلای امام خمینی رشت مستقر شدند تا با ایجاد بسترهای لازم برای پاسخگویی به درخواستهای مراجعه کنندگان، روند رسیدگی به مطالبات عموم را تسریع و تسهیل کنند.
درخواستها، انتظارات و مشکلات متنوع و متعدد مراجعه کنندگان از جلوههای خاص میز خدمتی بود که امروز به مناسبت بزرگداشت بسیج سازندگی در مصلای رشت برپا شده بود.
برخی از ارباب رجوع در حاشیهی پیگیری امورات خود، ضمن مثمر ثمر دانستن این ابتکار که با همت بسیج ادارات سپاه قدس گیلان برگزار شده بود، خواهان تداوم برپایی آن در طول سال دانستند.
مدیران اجرایی نیز تمرکز دستگاهها در یک محل خاص را باعث کاهش بوروکراسی اداری و تسریع در روند رسیدگی به مراجعات مردمی دانسته و تاکید کردند: تمامی تلاش خود را برای پاسخگویی به درخواستها و مشکلات مردم بکار خواهند گرفت.
سرهنگ رضا رنجبر، مسئول بسیج ادارات سپاه قدس گیلان نیز هدف از برپایی میز خدمت در مصلا را تسهیل در روند دسترسی عموم مردم به مدیران برای پیگیری مشکلاتشان عنوان کرد و گفت: علاوه بر رشت، میز خدمت در تمامی پایگاههای نماز جمعهی گیلان برپا شد تا مردم از خدمات دولتمردان با سهولت بهره بگیرند.
استاندار هم که خود به تنهایی حدود ۵۰ نفر از ارباب رجوع را در میز خدمت استانداری در محل مصلا پذیرا شده بود، اینگونه حضور دست جمعی مدیران اجرایی را مصداق کار جهادی و انقلابی برای تسریع در روند خدمتگذاری عنوان و تاکید کرد: تداوم این گونه اقدامات میتواند ارتباط و زمینهی دسترسی آسان عموم مردم با مسئولان را که طبق منویات امامین انقلاب، ولی نعمتان جامعهی اسلامی هستند، تسریع نماید.
دکتر اسدالله عباسی در پایان میز خدمت امروز در مصلا، از رسیدگی به مطالبات و مشکلات بیش از ۵۰۰ نفر از مردم مراجعه کننده به مصلا خبر داد و گفت: تمرکز ۳۰ دستگاه اجرایی و نهاد بانکی در یک محل خاص روند رسیدگی به امور مردم را سهل کرده است.
آیت الله فلاحتی نماینده ی، ولی فقیه در گیلان و امام جمعهی رشت نیز پس از بازدید از میزهای مختلف ادارات مستقر در مصلای رشت، حضور یکپارچهی ادارات دولتی در مکانی خاص را برای پاسخگویی به مراجعات مردم موثر دانست و اتخاذ تدابیر لازم برپاکنندگان برای انضباط بخشی به محیط ایجاد شده را برای سهولت در رسیدگی به درخواستهای مراجعه کنندگان ضروری خواند.