پخش زنده
امروز: -
مدیران بنیاد ملی بازیهای رایانهای از مؤسسه دانشبنیان «نردبان اندیشه فردا» صاحبامتیاز بازی موبایلی آمیرزا (پرمخاطبترین بازی فارسی) بازدید کردند.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما: به نقل از روابطعمومی بنیاد ملی بازیهای رایانهای، مدیرعامل و معاونان این بنیاد با حضور در شرکت نردبان اندیشه فردا در جریان اقدامات جدید این شرکت دانشبنیان در حوزه تولید و انتشار بازیهای موبایلی قرار گرفتند.
در این دیدار که شهریار ازهاریانفر، مدیرعامل این مؤسسه و صاحبامتیاز بازی موبایلی «آمیرزا» و حمید عبدالهیها از بنیانگذاران این بازی محبوب ایرانی و به نمایندگی از تیم این مجموعه حضور داشتند، گزارشی از فعالیت ۱۸ساله این تیم بازیسازی ارائه شد.
مدیرعامل این مؤسسه با اشاره به اینکه بازی آمیرزا با عبور از مرز ۱۵ میلیون نصب و ۱۰ میلیون کاربر فعال در ایران و جهان، عنوان پرمخاطبترین بازی ایرانی را از آن خودکرده است، ضمن ارائه روند تولید و انتشار این بازی گفت: حدود ۲۰ درصد کاربران فعال ما از کشورهای اروپایی، آمریکایی و عربی هستند.
ازهاریانفر افزود: این مسئله میتواند آغاز مسیری برای حفظ میراث زبان فارسی در میان ایرانیهای خارج از کشور، بهویژه در میان نسلهای جدیدی باشد که بسیاری از دانستههای خود را در فضای بازی میآموزند. به گفته او، اگرچه توسعه و مراقبت از زبان پارسی، از مهمترین مسائل فرهنگی کشور اعلام شده است، اما نهادهای فرهنگی کشور از این بازی مفید و آموزشی، کمتر حمایت میکنند.
او افزود: استقبال نسلهای مختلف ایرانیان داخل و خارج کشور از این بازی موبایلی که میتواند در رشد علمی و فرهنگی کاربران خود مؤثر باشد، نشاندهنده این است که باید از ظرفیتهای فرهنگی آن استفاده کرد.
شهریار ازهاریانفر با بیان اینکه استقبال بالای مخاطبان از بازی آمیرزا باعث حذف نرمافزار آن از سکوهای آمریکایی شد، گفت: این در حالی است که با وجود همه موانع میلیونها ایرانی در خارج کشور از مخاطبان همیشگی این بازی ایرانی هستند.
تلاش برای رفع چالشهای موجود در زیستبوم بازیهای دیجیتال
مدیرعامل بنیاد ملی بازیهای رایانهای در این دیدار با استقبال از اقدامات انجام شده در این شرکت و این بازی که توانسته است با جذب مخاطب فعال و تجاریسازی در مسیر انتقال محتوا و پیام سالم به مخاطب گام بردارد، برنامههای موردنظر برای حمایت از این مجموعه و سایر شرکتهای بازیسازی را تشریح کرد.
سید صادق پژمان تصریح کرد: در سالهای گذشته در زمینه رفع چالشهای مشترک تولیدکنندگان بازیهای ویدئویی مانند بیمه، مالیات، مشکلات نظاموظیفه نیروهای مشغول به کار در مجموعه و تخصیص تسهیلات ارزانقیمت و استفاده از مزایای شرکتهای دانشبنیان برای این مجموعهها برنامهریزیهایی انجام شده است.