پخش زنده
امروز: -
وزیر آموزش و پرورش در دیدار با فعالان تولید نوشت افزار ایرانی؛ از تولید نوشت افزار و لوازم تحریر ایرانی حمایت خواهیم کرد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما یوسف نوری دیدار با فعالان تولید نوشت افزار ایرانی گفت: باید همه تلاش کنیم تا با حمایت از تولیدات داخلی در حوزه لوازم التحریر و نوشت افزار دانش آموزی، تاثیرات فرهنگی کالاهای غربی بر روی کودکان و دانش آموزان را خنثی کنیم.
وی افزود: بر کسی پوشیده نیست که تصاویر و نمادهای گوناگون بر روی لوازم التحریر اثرات فرهنگی-تربیتی فراوانی در ذهن دانش آموزان دارد.
نوری ادامه داد: پیشنهاد میدهم با محوریت قرارگاه جهادی "عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر" و با مشارکت مجموعههای تولید کننده لوازم التحریر داخلی، مانند: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، نیکوکاران، گروههای مردمی و جهادی و سایر نهادهای حاکمیتی و با کمک گرفتن از بستر شبکه دانش آموزی شاد، نیازمندیهای دانش آموزان بی بضاعت و مناطق محروم و کم برخوردار را شناسایی و با مشارکت و حمایت مردم، خیرین و دستگاههای مرتبط، بستههای لوازم التحریر و نوشت افزار را به این دانش آموزان و بازماندگان از تحصیل اهدا نماییم.
وزیر آموزش و پرورش با تقدیر از تلاشها و خلاقیتهای مجموعه تولیدکنندگان نوشت افزار ایرانی-اسلامی، گفت: از طراحی و اجرای یک نشان اعتمادساز بر روی لوازم التحریر استقبال میکنیم تا ضمن حمایت از کالاهای تولید داخل، دانشآموزان و خانوادهها را از کیفیت لوازم التحریر مطلع نماییم و همه بدانند که تولیدات با این نشان؛ قابل اعتماد و دارای پیوست فرهنگی است.
در ادامه این نشست، حمید رضا خان محمدی مشاور وزیر آموزش و پرورش و مسئول قرارگاه جهادی "عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر" با بیان اهداف قرارگاه در حوزه حمایت از دانش آموزان مناطق کم برخوردار، آمادگی کامل این قرارگاه را برای حمایت از مجمع نوشت افزار و تولیدات داخلی اعلام و از برنامههای تنظیم گری و تسهیل گری قرارگاه، بین مجموعههای فعال در این حوزه خبر داد.
وی افزود: هنرستانها در مناطق کم برخوردار میتوانند، بستری مناسب برای آموزش و تولید باشند و بخشی از ظرفیتهای این دانش آموزان برای تولید لوازم التحریر به کارگرفته شود.
در این نشست فعالان حوزه نوشت افزار با بیان دیدگاهها و پیشنهادات خود، اظهار کردند: مهمترین محور اثر فرهنگی استفاده از لوازم التحریر ایرانی بر دانش آموزان، تقویت روحیه خودباوری است که از همان ابتدای دوران یادگیری جمله "ما میتوانیم" را مشق میکنند.