پخش زنده
امروز: -
مدیرعامل ایران خودرو دیزل گفت: امسال ۷ هزارو ۵۰۰ دستگاه کشنده در ۵ مدل تولید خواهیم کرد و مجموعا تولید محصولات به ۲۵ هزار دستگاه خواهد رسید.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما؛ جواد توسلی مهر مدیر عامل شرکت ایران خودرو دیزل در مراسم رونمایی از نخستین کامیون کشنده با گیربکس اتوماتیک (خودکار) در شرکت ایران خودرو دیزل در باره ویژگیهای این کامیون گفت: این کشنده با موتور ۱۲ لیتری، ۴۶۰ اسب بخار قدرت دارد و گیربکس ۱۴ سرعته ان با فناوریای ام تی تحت لیسانس المان طراحی شده است، کشنده H ۵ به سیستم تعلیق بادی با چهار بالن در محور عقب به ترمزهای دیسکی در هر ۲ محور، سیستم ضد قفلای بی اس و ضد لغزشای اس ار، هشدار انحراف از مسیر، سامانه هشدار انحراف از مسیر، کنترل پایداری الکترونیکیای اس پی، ترمز اضطراری مجهز است.
کشنده جدید ایران خودرو دیزل که استانداردهای ۸۵ گانه و یورو ۴ را داراست، توانایی حمل ۴۴ تن بار را نیز دارد اگرچه کشنده H ۵ برمبنای H ۴ فوتون طراحی شده است، اما تغییرات زیادی از نظر فنی و ایمنی در آن مشاهده میشود، این کشنده با قیمیتی در حدود ۳ میلیارد تومان به بازار عرضه خواهد شد.
مدیرعامل شرکت ایران خودرو دیزل در این مراسم همچنین با اشاره به بازار بزرگ خودروهای تجاری در ایران گفت: امروز ۳۲۱ هزار دستگاه خودرو تجاری فرسوده در کشور وجود دارد که باید نوسازی شوند.
جواد توسلی مهر افزود: در سال ۹۴ سهم باز ما ۴ درصد بود، اما در سال ۱۴۰۰ به ۴۵ درصد رسیده ایم این در حالی است که از نظر کیفیت به رغم افزایش تیراژ، ۷۲ درصد محصولات ۴ ستاره کیفی دارند و خودرو ۲ ستاره کیفی در ایران خودرو دیزل تولید نمیشود.
وی گفت: امسال ۷ هزارو ۵۰۰ دستگاه کشنده در ۵ مدل تولید خواهیم کرد و مجموعا تولید محصولات به ۲۵ هزار دستگاه خواهد رسید، اما اتفاق واردات کشندههای کارکرده به بازار لطمه زد.
وی افزود: طبق آمارها مجموعا ۲۳ هزار دستگاه کشنده اگر در کشور تولید شود نیاز بازار را پاسخ خواهیم داد؛ در سال جاری برنامه ما تولید ۷ هزار و ۵۰۰ دستگاه است که امروز ثبت سفارش ۶۰ درصد از این محصولات انجام شده و از برنامه ماهانه جلوتر هستیم.
مدیرعامل ایران خودرو دیزل با اشاره به این که بازار خودروهای تجاری جهان به سمت استفاده از فناوریهای جدید است، گفت: در این مسیر ایران خودرو دیزل گامهای خوبی برداشته و ما برای رفتن به این سمت نیازمند دانش فنی هستیم از این رو باید شریک تجاری انتخاب کنیم که راه را برای ما کوتاه کند.
توسلی مهر افزود: خوشبختانه فوتون که شریک تجاری ماست در بدترین شرایط هم ما را ترک نکرد و حتی افزایش تولید هم داشته ایم، ضمنا تامین کنندههای این برند از بهترینهای جهان هستند که خوشبختانه به دلیل این که دایملر بنز از سهام داران این شرکت است و ما نیز همکار این برند بوده ایم، شرایط همکاری ما را بهبود میبخشد.
وی با اشاره به بازگشت امید به مجموعه ایران خودرو و به خصوص ایران خودرو دیزل گفت: فضای کسب و کار در شرایط خوبی قرار گرفته است از این رو در مسیر گسترش محصول، ما برنامههای گستردهای به خصوص در بخش کامیونت هم داریم.
مدیرعامل ایران خودرو دیزل قیمت کشنده فوتون H۵ را در مدل پایه ۳ میلیارد تومان اعلام کرد این در حالی است که کشندههای کارکرده اروپایی وارد شده به کشور قیمتهایی به مراتب بالاتر دارند.
خطیبی مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو هم در مراسم رونمایی از کشنده اچ ۵ گفت: تولید کشنده اچ ۵ اتفاقی بی نظیر در صنعت خودرو سازی کشور است و با امکاناتی که دارد فرهنگ رانندگی را در کشور ارتقا خواهد داد؛ ایران خودرو از اردیبهشت ماه جاری تا پایان سال هر ماه یک محصول جدید معرفی خواهد کرد.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در ادامه با بیان اینکه کِشنده جدید ایرانخودرو دیزل قطعا اتفاق بینظیری را در صنعت خودروی کشور رقم خواهد زد، گفت: با توجه به مزیتهای فنی و غنای این محصول، قطعا با ورود به جادهها و فضای کسب و کار کشور، موجب کمک به ارتقای فرهنگ عمومی رانندگی خواهد شد.
خطیبی افزود: سیستم رانندگی با این خودرو نسبت به محصولات قبلی متفاوت خواهد بود؛ انواع مختلفی از این کِشنده عرضه خواهد شد تا مشتری براساس سلیقه و بودجه خود محصول مورد نظر را انتخاب کند.
وی با اشاره به انتقادات شدید اخیر از ایران خودرو گفت: میدانیم نیت پلیس راهور خیر است، اما اماده ایم در جلسهای کارشناسانه ۱۶۱ برنامه افزایش تولید و کیفیت ایران خودرو را اعلام کنیم و کار را به گونهای پیش ببریم که رییس محترم پلیس راهور و جانشین وی دیگر نگویند صنعت خودرو را باید تعطیل کرد.
خطیبی ادامه داد: آنقدر تلاش خواهیم کرد که برخی افراد به خودشان اجازه ندهند به این صنعت توهین کنند و حتی این موضوع به سمت شخصی شدن برود، فشارهایی که امروز به صنعت خودرو وارد میشود، انگیزههای ما را بیشتر کرده است.
مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو در مورد مافیا هم گفت: اگر هست معرفی کنید اگر نیست هم جامعه را دچار ناامیدی نکنید، اگر ایران خودرو و سایپا مافیا هستند بیایند نظارت و بررسی کنند؛ در مورد نکاتی که پلیس راهور مطرح کرده هم باید بگویم ما آماده برگزاری جلسات کارشناسی هستیم.
خطیبی اتحاد استراتژیک دو خودروساز بزرگ کشور را اتفاق مهمی در صنعت خودروی کشور دانست که به راحتی میسر نشده و دو خودروساز سالها به دنبال تحقق آن بودند.
وی در ادامه تصریح کرد: با ارادهای که در دو مجموعه وجود داشت و با نشستهایی که برگزار شد، توافقات ابتدایی صورت گرفت و کمیتهای به ریاست آقای احمد قلعهبانی که شناخت خوبی از صنعت خودرو دارد، شکل گرفت؛ خروجیهای این کمیته اطلاعرسانی خواهد شد.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، با اشاره به تشکیل شورای هماهنگی صنعت خودرو، گفت: این شورا متشکل از دو خودروساز ایران خودرو و سایپا، انجمن خودروسازان و دو انجمن فعال در قطعه سازی است؛ در فضای پرتنش و غبارآلود حال حاضر، آنچه لازم است اتحاد دو انجمن است که شکل گرفته و در شورای هماهنگی مورد استقبال قرار گرفت، این اتحاد و همدلی در جهت افرایش تولید باکیفیت در صنعت خودرو خواهد بود و امید است شاهد اتفاقات خوب و بی نظیری در این عرصه باشیم.
وی با بیان اینکه در گروه صنعتی ایران خودرو عرضه حدود ۱۴۰ هزار دستگاه خودرو از ابتدای اسفندماه تا روز ششم اردیبهشتماه صورت گرفته که این اقدام در چند سال گذشته ایران خودرو بیسابقه بوده است، گفت: در روزهای پایانی سال گذشته، تحویل بیش از چهار هزار و ۲۰۰ دستگاه در یک روز به مردم که ۱۱۰۰ دستگاه آن به صورت حضوری بوده، اتفاق بسیار مهم و مبارکی است که از منظر لجستیک کار مشکلی است.
خطیبی با اشاره به چهار قولی که در ابتدای ورود به ایران خودرو داده بود، اظهار کرد: این قولها شامل به صفر رساندن زیان در کل گروه، افزایش کیفیت در تمام تولیدات، رونمایی و عرضه هفت محصول جدید و یا فیس لیفت و به روزآوری شده در کل گروه و نیز جمع آوری خودروهای کف است؛ ما بر عهد خود پایبندیم و امید است بتوانیم به تمامی آنها عمل کنیم.
وی گفت: کاهش میزان خودروهای کف در ۱۳ ماه گذشته بی نظیر بوده و کمتر از میزان تعیین شده توسط رییس جمهوری محترم است، بنابراین ما توانستیم به عهد خود پایبند باشیم.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، با بیان اینکه از ابتدای خرداد ماه امسال، طی سه برنامه که در نظر گرفتهایم، تولید خودروهای ناقص برای همیشه متوقف خواهد شد، تاکید کرد: از این پس معضلی به نام خودروی کف نخواهیم داشت، این موضوع تاثیر بسیاری در سودآوری مجموعه دارد.
وی در ادامه یادآور شد: اگر در سال گذشته عبور مستقیم داشتیم و تولید خودروی ناقص صورت نمیگرفت، چهار هزار میلیارد تومان صرفه جویی هزینه داشتیم، همچنین کیفیت محصولات ۲۵ درصد افزایش مییافت، به طور قطع باید امسال با این روش پیش برویم. ایران خودرو سه سال تجربه این موضوع را داشته است، راهی که سخت، اما شدنی است و منافع بسیاری به همراه دارد.
خطیبی تولید خودروی ناقص را نقص مدیریتی دانست که باید رفع شود و با اشاره به عرضه محصولات جدید، تصریح کرد: از ابتدای اردیبهشت تا پایان سال جاری، هر ماه دست کم، یک رونمایی و معرفی محصول خواهیم داشت؛ افزایش تولید قطعا میتواند منجر به کاهش و به صفر رساندن زیان ایران خودرو شود، امید است کل گروه تا پایان سال به سود برسد.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با بیان اینکه در نمایشگاه بینالمللی امسال حضور خواهیم داشت و برنامهای برای همکاری با نخبگان و شرکتهای دانش بنیان داریم، گفت: تمامی این موارد موجب میشود تا امسال سال خوب، پررونق همراه تولید با کیفیت در فضایی مملو از امید و نشاط برای صنعت خودرو رقم بخورد.
خطیبی با بیان اینکه مردم اذیت میشوند؛ چرا که اتفاقات مثبت و دستاوردها دیده نمیشود، گفت: صنعت خودرو در همه جای دنیا به دلیل حجم گردش مالی و صنایع پیشین و پسین، مهم است، اما ما هنوز نتوانسته ایم خودرو را در کشور از کالای سرمایهای به کالای مصرفی تبدیل کنیم.
مدیرعامل گروه صنعتی ایرانخودرو تصریح کرد: هرگز در عمل و پی گیری برنامههای خوبمان کوتاه نخواهیم آمد و مشکلی نیز با واردات خودرو نداریم، زیرا آن را موجب افزایش رقابت و کیفیت در محصولاتمان میدانیم.
وزیریا مدیر وزیریا مدیر دا نش بنیان شوید