پخش زنده
امروز: -
مددجوی با استعداد کمیته امداد با راهاندازی و گسترش شغلی در حوزه پروش ماهی برای ۶ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم شغل ایجاد کرده است.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ حمید شعبانی، مددجوی کارآفرین کمیته امداد ساکن شهرستان رضوانشهر درباره آغاز همکاری خود با کمیته امداد، گفت: در جوانی مدتی بیکار بودم و به دنبال یافتن شغل تلاش بسیاری کرده بودم اما بینتیجه بود. در نهایت با راهنمایی یکی از دوستانم به کمیته امداد مراجعه کردم و با کارشناسان این نهاد مشاورههایی را انجام دادم.
این جوان خوشفکر افزود: پس از جلسات کارشناسی، مسئولان کمیته امداد تشخیص دادند که پرورش ماهی زمینه مناسبی برای اجرای طرح شغلی است و در همین راستا کارشناسان این نهاد از زمینی که برای همین منظور در نظر گرفته بودم بازدید کردند و شرایط آن را بررسی کردند. یک سری مراحل اجرای طرح شامل استعدادسنجی، امکانسنجی، مشاوره شغلی و برگزاری دورههای آموزشی شغلی پایدار نیز برگزار شد.
وی درباره نحوه انتخاب این شغل نیز گفت: من با گذراندن دورههای آموزشی و دریافت تسهیلات درحوزه پرورش ماهی مشغول به کار شدم ونخستین استخر را راهاندازی کردم.
شعبانی خاطرنشان کرد: با توکل به خدا کار را آغاز کردم و زمانی که ماهیهای ما به بیشترین رشد خود رسیدند کارشناسان کمیته امداد آمدند و در بازاریابی و فروش ماهیها به ما کمک کردند.
این کارآفرین موفق اظهار کرد: حمایتهای کمیته امداد به ارائه تسهیلات محدود نمیشود و کارشناسان این نهاد در ادامه مسیر تا بازاریابی و فروش هم یار و همراه ماه هستند.
وی درباره میزان درآمد خود از راهاندازی طرح پرورش ماهی گفت: ما از نظر درآمدی به خودکفایی رسیدیم و از تحت پوشش کمیته امداد خارج شدیم و خدا را شاکرم که توانستم دست چند جوان دیگر را نیز بگیرم و آنان را مشغول به کار کنم.
کمیته امداد توانسته است سالیان اخیر براساس تکالیف تعیین شده در چارچوب اسناد بالادستی، برنامههای توانمندسازی اقتصادی مددجویان را با محوریت اشتغال بهعنوان اصلیترین راهبرد در مبارزه با فقر در چارچوب الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت تدوین و اجرا کند.
نخستین برنامه کمیته امداد به منظور ایجاد اشتغال توسعه فضای کسب و کار امداد و دومین برنامه ورود به عرصه اصلاح و بهبود فضای کسب و کار کشور است که در چارچوب برنامه توسعه فضای کسب و کار امداد مدل عملیاتی بر دو راهبرد توسعه مشارکت فعالان کسب و کار و در راهبرد دوم توسعه زنجیرههای ارزش مخاطب تعریف شده است.