پخش زنده
امروز: -
رئیس رسانه ملی در ضیافت افطاری با جمعی از هنرمندان از ساخت شهرک سینمایی ویژه شهری، تجهیز و آماده سازی شهرک سینمایی غزالی و نظم و نسق نظام برآورد و پرداخت به برنامه سازان، خبر داد و گفت: تولیدات باید با پژوهش به جزئیات قصه و به فیلمنامه برسد و فشار آنتن نباید ما را از اهمیت فیلمنامه غافل کند.
به گزارش روابط عمومی خبرگزاری صداوسیما، پیمان جبلی در دیدار صمیمانهای که با جمعی از هنرمندان در مرکز همایشهای بین المللی سازمان صداوسیما برگزار شد با ابراز خرسندی از میزبانی هنرمندان، آن را جلسهای در خانواده صداوسیما خواند و گفت: همه ما، چه شما به عنوان هنرمند، چه ما به عنوان مسئولین صدا و سیما، باید از خودمان بپرسیم چرا احساس علاقهای که مخاطب به هنرمندان و آثارشان داشت، کاهش یافته است؟ چرا بعضی آثاری که در گذشته با هزینههای کمتر ساخته میشد، ماندگارترند؟ همه مان مقصریم و نمیتوانیم خودمان را تبرئه کنیم.
رئیس سازمان صداوسیما با پرسیدن این سئوال که در اصالت دادن به ذائقه مخاطب و مرجعیت و محتوای رسانه کدام را ارجح دانسته ایم، گفت: به عنوان یک مخاطب، همکار و فردی که ۳۰ سال در رسانه کار کرده معتقدم ما توالی و ترتیب بین مرجعیت و جذابیت و محتوا را فراموش کرده ایم.
وی گفت: دغدغه برخی سازندگان، صرفا درصد مخاطب بوده و درباره محتوا، دغدغهای نداشته اند. اما میخواهم بر این نکته تاکید کنم که در دوران جدید، محتوا هم اولویت دارد.
جبلی گفت: چه قدر توانسته ایم در یک شبانه روز، خوراک خوب به مخاطب بدهیم.
وی تکرار آثار بدون محتوا را به دادن پی در پی آب شور دریا به فردی تشنه تشبیه کرد و گفت: متاسفانه برخیها این نگاه را توقف تولیدات تعبیر کرده اند و گفته اند جبلی دستور توقف ساخت سریالها را داده است تا بین ما و شما که صاحب اصلی آنتن هستید، اختلاف بیاندازند. چنین چیزی نیست و من بارها با حضور در پشت صحنه سریال ها، بر این نکته تاکید کردم که قصد ما اصلاح محتوا و فرآیند تولید است و نه متوقف کردن آنها.
جبلی با اشاره به شعار تحول در دوران مدیریت جدید سازمان، اولویت این تحول را محتوا، رویکرد، فرآیند و در صورت لزوم، ساختار دانست و گفت: ما در کشوری هستیم که به اذعان جهانیان بر قله فرهنگ و هنر و تمدن است و همین باید محور تولید محتوای سالم براساس داشتههای هویتی باشد. پس از خودمان بپرسیم ما چقدر از این ظرفیتها و نقاط اقتدارمان رادر قالبهای مختلف، رسانهای کرده ایم؟
جبلی، هنرمندان را صاحب واقعی آنتن خواند و گفت: در سازمان به روی شما باز است. من سال پیش به دوستان گفتم به همه شما اطلاع بدهند ما از الان برای سال آینده تاکید میکنیم با همه شما کار داریم.
رئیس رسانه ملی تاکید کرد: تولیدات باید با پژوهش به جزئیات قصه و به فیلمنامه برسد و فشار آنتن نباید ما را از اهمیت فیلمنامه غافل کند. ما و شما باید به نقاط مشترک برسیم، چون هیچ کدام به تنهایی نمیتوانیم این راه را طی کنیم.
جبلی از تهیه کنندگان خواست با کشف استعدادهای جوان، مومن و انقلابی، آنها را پای تجربیات پیشکسوتان بنشانند. وی ساخت کار پرهزینه را الزاما دلیل موفقیت یک اثر ندانست و گفت: چه بسا کارهای ارزانی که به واسطه محتوا و قصه مناسب، تاثیر بیشتری میگذارند.
رئیس رسانه ملی با اشاره به ادبیات داستانی قوی کشور آن را پشتوانهای قوی برای اقتباس دانست و گفت: با همین پشتوانه میتوان استخوان بندی فیلمنامهها را محکم کرد. وی خواهان شناسایی افتخارات و معرفی آنها به مخاطب در قالبهای متنوع شد و گفت: در برههای که مردم ما با مشکلاتی معیشتی مواجه هستند، باید امید بدهیم.
وی در پایان با ابراز امیدواری برای استمرار جلسات با هنرمندان، از ساخت شهرک سینمایی ویژه شهری، تجهیز و آماده سازی شهرک سینمایی غزالی و نظم و نسق نظام برآورد و پرداخت به برنامه سازان، خبر داد.
در ابتدای این نشست که وحید جلیلی قائم مقام رئیس سازمان در امور فرهنگی، شاه آبادی معاون سیما و رمضان نژاد رئیس مرکز سیما فیلم هم حضور داشتند، هنرمندان به بیان نکات خود پرداختند.
داوود میرباقری کارگردان، به اهمیت کار بر روی محتوا برای تولید جذاب اشاره کرد و گفت: اگر استانداردهای فنی و محتوایی مان را با همان دقت اولیه ادامه میدادیم، تولیداتمان درجه یک میشد.
محمدرضا شفیعی تهیه کننده، خواهان شفافیت در مدیریت و تصمیم گیریهای سازمان برای رهایی برنامه سازان از سردرگمیشد. مهدی فرجی تهیه کننده، از محاسن بومیکردن تلویزیون مانند ساخت پایتخت، نون خ و نجلا گفت و خواهان ساماندهی دستمزد بازیگران شد.
مسعود ده نمکی تهیه کننده و کارگردان، با اشاره به حجم بالای تولیدات سریالی که حدودا برابر با ۱۰۸۰ فیلم سینمایی در سال است، خواهان ایجاد نظام جزا و پاداش و حقوق معنوی سازنده شد.
هادی مقدم دوست کارگردان، به اهمیت اقتباس اشاره کرد. محسن علی اکبری تهیه کننده، از محاسن همکاریهای بین المللی گفت.
مرجان اشرفی زاده کارگردان، خواهان خوانش درست متنها در سازمان و دفاع از حقوق معنوی کارگردان شد و سیروس مقدم نیز از سازمان خواست حواسش به هنرمندان و ویژندهایی مانند پایتخت باشد.
هادی حجازی فر کارگردان، نیز با انتقاد از تعدد مراکز تصمیم گیری، برخی دلسوزیهای بی مورد را باعث حذف جذابیتها دانست. جواد شمقدری کارگردان، از اهمیت ساخت شهرک انقلاب و تولید و پژوهش در این زمینه گفت. احمد میرعلایی تهیه کننده به بازمهندسی آثار مناسبتی برای تاثیر بیشتر اشاره کرد.
محمدرضا شفاه تهیه کننده، گفت:امیدوارم فشارها، شما را از مسیر جذب منطقی استعدادهای جوانان خارج نکند و ابوالفضل صفری تهیه کننده، خواهان ایجاد نظم نرخ برنامه سازی و سریال سازی با توجه به وجود اسپانسرها شد.
تقاضا داریم هرچه زودتر بسته چهارم TS4 فرستنده پرقدرت تلویزیونی نمک آبرود چالوس غرب مازندران را نصب و راه اندازی کنید،
فرستنده پرقدرت تلویزیونی نمک آبرود چالوس واقع در غرب استان مازندران شهرستان های پر جمعیت و توریستی رامسر تنکابن عباس آباد سلمان شهر چالوس و نوشهر را تحت پوشش قرار میدهد که متاسفانه هنوز مجهز به بسته چهارم TS4 نشده است، درصورتی که شرق و مرکز مازندران از طریق فرستنده درازنو و فرستنده سوردار بسته چهارم TS4 دارند، فقط غرب مازندران رامسر تا نوشهر از TS4 بسته چهارم فرستنده تلویزیونی محروم میباشد، تقاضا داریم هرچه زودتر TS4 بسته چهارم فرستنده پرقدرت تلویزیونی و رادیویی نمک آبرود چالوس غرب مازندران را نصب و راه اندازی کنید. باتشکر
شبکه مستند HD
شبکه افق HD
شبکه ایران کالا HD
شبکه تماشا HD
شبکه نمایش HD
شبکه قرآن HD
شبکه فراتر 4K
ما این شبکه های نام برده شده را در غرب مازندران رامسر تا نوشهر نداریم، درضمن TS3 بسته سوم کانال49 فرکانس698 فرستنده نمک آبرود چالوس در هوای صاف دچار اختلال و قطع و وصلی میشود به دلیل یکی بودن کانال49 با فرستنده کشور آذربایجان الان 2 ساله این مشکل رو داریم با اینکه مسئولین مربوطه صدا و سیما در جریان این مشکل هستند متاسفانه هنوز هیچکاری انجام ندادن و ما همچنان تداخل داریم توی هوای صاف روی کانال49 TS3 فرستنده نمک آبرود چالوس، ترو خدا هرچه زودتر رسیدگی کنید. باتشکر فراوان