پخش زنده
امروز: -
تعرفه ارائه خدمات الکترونیکی امور ثبتی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با استفاده از ظرفیت دفاتر اسناد رسمی اعلام شد.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما - به منظور توسعه خدمات الکترونیک، تسهیل در امور ثبتی مراجعه کنندگان ، پیشگیری از واسطه گری در انجام امور ثبتی مردم «تعرفه ارائه خدمات الکترونیکی امور ثبتی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با استفاده از ظرفیت دفاتر اسناد رسمی» اعلام شد.
تعرفه ارائه خدمات الکترونیکی امور ثبتی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با استفاده از ظرفیت دفاتر اسناد رسمی» به شرح مواد ذیل است.
ماده ۱- جهت انجام خدمات مندرج در جدول تعرفه به شرح پیوست، به دو طریق زیر عمل میشود،
الف - به صورت خودکاربری
- شهروندان میتوانند از طریق سامانههای سازمان ثبت خدمات موصوف را دریافت کنند. سامانههای ذیربط از طریق سایت سازمان به اطلاع عموم خواهد رسید.
ب - دفاتر اسناد رسمی در سراسر کشور
- در صورت مراجعه شهروندان به دفاتر فوق، هزینه خدمات مطابق جدول مذکور خواهد بود.
ماده ۲- نحوه توزیع عادلانه بین دفاتر اسناد رسمی تابع شیوه نامه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور میباشد.
ماده ۳- اسناد اشخاص بی بضاعت با تأیید کانون سردفتران و دفتریاران بدون دریافت حق التحریر، تنظیم و ثبت میشود. نحوه تقسیم اسناد مزبور و چگونگی نظارت بر اجرای آن به موجب دستورالعملی است که توسط هیئت مدیره کانون سردفتران و دفتریاران مرکز پیشنهاد و به تصویب رئیس سازمان ثبت میرسد.
ماده ۴- دفاتر اسناد رسمی کلیه مبالغ موضوع این تعرفه را از طریق شبکه بانکی و به وسیله سامانه پرداخت الکترونیکی (مستقر در دفترخانه) دریافت میکنند.
ردیف ، نوع و مبلغ خدمت ارائه شده به این شرح است..
۱-ورود اطلاعات صورتجلسه ها درسامانه جامع(سهامی عام و خاص -سهامی عام هر صورت جلسه ۲،۰۰۰،۰۰۰ ریال -سهامی خاص هر صورت جلسه ۱،۰۰۰،۰۰۰ ریال
۲-ورود اطلاعات صورتجلسه ها درسامانه جامع(شرکت های غیر سهامی) هر صورتجلسه ۷۰۰،۰۰۰ ریال
۳-ورود اطلاعات صورتجلسه و موسسات غیر تجاری ،هر صورتجلسه ۵۰۰،۰۰۰ ریال
۴-ورود اطلاعات درخواست تاسیس شرکت سهامی خاص-هر درخواست ۲،۰۰۰،۰۰۰ ریال
۵-ورود اطلاعات درخواست تاسیس شرکت سهامی عام در دو مرحله -هر درخواست۳،۰۰۰،۰۰۰ ریال
۶-ورود اطلاعات درخواست تاسیس موسسات غیر تجاری -هر درخواست۱،۵۰۰،۰۰۰ ریال
۷-درخواست اظهارنامه پلمپ دفاتر قانونی(حقیقی و حقوقی)-حقیقی ۵۰۰،۰۰۰ ریال -حقوقی ۵۰۰،۰۰۰ ریال
۸-درخواست اظهار نامه دفتر ثبت تجاری هر درخواست۳۰۰،۰۰۰ ریال
۹-درخواست کد فراگیر اتباع خارجی برای جراعان دفاتر - رایگان
۱۰-ورود اطلاعات تکمیلی در صورت نقص یا ایراد در موضوعات ۱ تا ۶ این جدول -هر درخواست۳۰۰،۰۰۰ریال
۱۱-انجام خدمات احرازی ذی سمت بودن پس از تهیه پیش نویس سند-رایگان۱۲
12- ثبت نام در سامانه ثنا برای مراجعان دفتر -رایگان
۱۳-درخواست تقاضای تعویض سند مالکیت ارسال آن -هر درخواست۳۰۰،۰۰۰ ریال
۱۴-ورود اطلاعات و ارسال اظهار نامه مالکیت اختراعات و علایم تجاری و نشانه های جغرافیایی و تغییرات آن -هر درخواست۱،۵۰۰،۰۰۰ ریال
۱۵-ورود اطلاعات و ارسال اظهارنامه مالکیت طرح های صنعتی و نشانه های جغرافیایی و تغییرات آن -هر درخواست۲،۰۰۰،۰۰۰ ریال