پخش زنده
امروز: -
سلامت روحی و روانی دانش آموزان در ایام کرونا مهمترین دلیل بازگشایی مدارس بوده است .
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، سرپرست معاونت پژوهشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت : بیش از دو سال است که بچه ها به علت بیماری فراگیر کرونا مجبور شدند یا به طور کامل مدرسه نروند یا به صورت جزئی و ترکیبی و این موضوع موجب افت آموزشی و سلامت جسمی دانش آموزان شده است و در واقع یک تأثیر پنهان کرونا ، همین تأثیرات تربیتی و سلامت روان بچه ها است.
دکتر باقر زاده افزود : در ایام کرونا ، بچه ها مجبور بودند ساعت بیشتری در منزل باشند و از فضای مجازی استفاده بیشتری کنند که متاسفانه نه تنها تأثیر تربیتی برایشان نداشته است بلکه رفتارهایی مثل انزواطلبی ، نداشتن مشارکت ، زیاد شدن اضطراب ، زیاد شدن خشم در پسرها و افسردگی بیشتر در دخترها را موجب شده و به یقین حضور دانش آموزان و مواجهه آنها با مربیان و معلمشان می تواند در کاهش این آسیب ها مؤثر باشد .
وی اضافه کرد : بخشنامه ای که برای حضوری شدن مدارس در ماه رمضان صادر شده به مدارس اجازه داده است با نظر شورای مدرسه برای کوتاه کردن مدت حضور در کلاس و زیاد کردن تعداد زنگ های تفریح اقدام کنند و برخی مدارس با هماهنگی همین شوراها می توانند برای دانش آموزان روزه دار برنامه ریزی کنند .
دکتر باقر زاده گفت : روزانه بیش از 4 هزار بازرس مرکز نظارت وزارت آموزش و پرورش در استان های مختلف ، حضوری شدن مدارس را رصد و نکاتی را جمع آوری می کنند و در شورایی که به ریاست وزیر آموزش و پرورش تشکیل می شود ارائه می دهند . وی از مربیان و معلمان آموزش و پرورش خواست برای حضوری شدن مدارس و رفع مشکلات به مقتضای هر مکان و موقعیتی تلاش کنند .