پخش زنده
امروز: -
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خوزستان: با تداوم آموزشهای مجازی ناشی از شیوع کرونا، شاهد فقر تحصیلی در جامعه هستیم.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز خوزستان، علی فر با بیان اینکه آموزشهای مجازی نمیتوانند جایگزین مناسبی برای آموزشهای حضوری باشند، گفت: اگر همه ابزارها و امکانات برای آموزش مجازی در دسترس باشند، فقط ۵۰ درصد اهداف آموزشی را میتوان زیر پوشش قرار داد.
وی فقر تحصیلی دانش آموزان و افزایش بازماندگی از تحصیل به ویژه در مناطق محروم در ۲ سال اخیر را از جمله پیامدهای شیوع بیماری کرونا و آموزش مجازی برشمرد و افزود: با توجه به ثبات وضعیت این بیماری در مقایسه با سالهای گذشته، باید تهمیدات لازم برای جلوگیری از ضرر و زیانها اندیشیده میشد.
علی فر ادامه داد: به همین دلیل با بررسی و دستور ستاد ملی مقابله با کرونا و ابلاغ ریاست جمهوری، تصمیم گرفت مدارس و دانشگاه به صورت حضوری به فعالیت خود ادامه دهند.
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به ارسال بخشنامهای از سوی وزارت آموزش و پرورش برای کل استانها در ۸ فروردین ماه امسال، گفت: در استان نیز به منظور پایش وضع موجود، بررسی چالشها و مسائل موجود، ۴ کمیته تشکیل شد.
به گفته علی فر؛ این کمیتهها شامل کمیته آموزش برای بررسی وضعیت کنونی و ارائه راهکارهای مناسب برای ادامه آموزش، کمیته تعمیر و تجهیز برای آماده سازی مدارس، کمیته بهداشت و سلامت برای پیگیری رعایت شیوه نامههای بهداشتی و کمیته ارزیابی برای بررسی شیوه نامهها و ابلاغیههای لازم الاجرا هستند.
بیشتر بخوانید: بازگشایی تمامی مدارس خوزستان از ۱۴ فروردین +فیلم
وی درخصوص واکسیناسیون دانش آموزان گفت: تزریق واکسن برای ورود به مدارس الزامی نیست، اما همه افراد حاضر در محل تحصیل اعم از معلم ها، مدیران، نیروهای خدماتی، رانندگان سرویسهای مدارس و ... باید بهداشت فردی و فاصله اجتماعی را رعایت کرده و در ساعت حضور در کلاس درس و مدرسه از ماسک استفاده کنند.