پخش زنده
امروز: -
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری «جهش علمی و کسب رتبه نخست در منطقه به لحاظ پیشرفت های علمی» و «فعال شدن شورایعالی علوم ، تحقیقات و فناوری موسوم به عتف» را به عنوان دو اقدام مهم این وزارتخانه معرفی کرد.
آقای کامران دانشجو در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار واحد مرکزی خبر در مقایسه متوسط رشد علمی کشورمان با متوسط رشد علمی جهان گفت: کشورمان11 تا 13 برابر متوسط رشد جهانی، رشد علمی داشته است.
وی به افزایش ثبت مقالات از کشورمان در پایگاه معتبر آی اس آی اشاره کرد و افزود: در چهار سال گذشته 103 هزار مقاله را در آی اس آی ثبت کردیم.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری فعال شدن شورای عالی عتف (علوم، تحقیقات و فناوری) را به عنوان یکی دیگر از اقدامات مهم دوره وزارتش یاد و اضافه کرد: فعال شدن شورایعالی عتف موجب شد دانشگاه ها بیش از پیش فعال شوند.
آقای دانشجو تصویب 45 طرح کلان را از جمله دستاوردهای شورایعالی عتف دانست و در پاسخ به این پرسش که چه تصمیم یا تصمیماتی باید در دروه وزارت خود می گرفتید اما نگرفتید؟ افزود: آنچه که نتوانستم مصوب و تکمیل کنم «طرح آمایش آموزش عالی» بود.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری درباره تلخ ترین و شیرین ترین خاطره دوران وزارتش نیز گفت : در این دوره توانستیم ارتباطمان را با صنعت گسترش دهیم که حاصل ان انعقاد دست کم 400 میلیارد تومان قرارداد با مراکز صنعتی بود .
دانشجو در ادامه بیان خاطرات شیرین دوران وزارتش گفت: همچنین برای45طرح کلانی که در شورایعالی عتف تصویب شد توانستیم 2500 میلیارد تومان اعتبار برای سه تا پنج سال جذب کنیم.
وی دریافت خبر شهادت دکتر علیمحمدی و دکتر شهریاری را تلخ ترین خاطره دوران وزارتش یاد کرد و افزود : از این شنیدن این خبر ناگوار بسیار متاثرشدم طوری که وقتی در این باره با آقای احمدی نژاد تلفنی صحبت می کردم؛ با صدای بلند گریه می کردم .
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری؛ «ایجاد دانشگاه تک جنسیتی» و «بازنگری متون و سرفصل های رشته های علوم انسانی» را دو اتفاق جنجالی این وزارتخانه در سال های اخیر دانست و اضافه کرد: وقتی رفتیم سراغ تاسیس دانشگاه تک جنسیتی، برخی جنجال درست می کردند، بیشتر جنجال ها هم از آن طرف آب آغاز می شد، BBC و VOA جنجال را آغاز و این طرف در داخل برخی همان حرف ها را تکرار می کردند.
دکتر دانشجو در ادامه گفت: زمانی هم که می خواستیم متون و سرفصل های رشته های علوم انسانی را که پایه دانشگاه اسلامی است بازنگری کنیم، برخی مقاومت کردند و با مشکلات عدیده ای روبرو شدیم؛ البته در همه موارد حرکت آغاز شد و تلاش ها با بردباری ادامه پیدا کرد.
وی در پاسخ به این پرسش که از100به خودتان چه نمره ای می دهید؟؛ افزود: من هیچوقت به خودم نمره نمی دهم، من به دانشجویانم نمره می دهم و دانشجویانم هم به من نمره می دهند.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری درباره شغل آینده اش هم اضافه کرد: می خواهم بروم و مسئولیت دیگری بگیرم، برای تدریس به دانشگاه می روم تا به شغل و شخصیت اصلی ام برسم.
آقای دانشجو درباره وزیر آینده علوم، تحقیقات و فناوری، گفت: امیدوارم وزیر بعدی در مسیر حرکت به سوی آرمان های والای انقلاب موفق باشد و همچنین دانشگاهها آرامش خود را حفظ کند و در سایه این آرامش روحی و روانی به پیشرفت های علمی بیش از گذشته نائل شویم.