پخش زنده
امروز: -
آموزش مجازی و غیرحضوری دانش آموزان، دلیل اصلی افت چشم گیر یادگیری های آموزشی، تربیتی و مهارتی است.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز چهارمحال و بختیاری، معاون آموزش متوسطهی آموزش و پرورش استان گفت: فعالیتهای گروهی دانش آموزان در کلاس درس و نیز فعالیتهای آزمایشگاهی و کارگاهی مستلزم حضور و نظارت معلم است.
پژمان خلفیان افزود: آموزشهای غیرحضوری ومجازی، مهارتهای اجتماعی و تربیتی دانش آموزان را تا حد نگران کنندهای تحت تأثیر خود قرار داده، و موجب نگرانی خانوادهها در این خصوص شده است..
وی با اشاره به ساحتهای شش گانه تربیتی در نظام اموزش وپرورش و تاثیر آموزش مجازی در افت پنهان و آشکار یادگیری گفت: افزایش نرخ ترک تحصیل و برگشت ناپذیری دانش آموزان به مدرسه از دیگر پیامدهای آموزش مجازی دانش آموزان دانست.
معاون آموزش متوسطهی آموزش و پرورش استان، به اهمیت نظارتها بر دستورالعملهای بهداشتی اشاره کرد و افزود: در شرایط کرونا و در اغلب کشورها، نظارتهای دقیق بر رعایت دستورالعملهای بهداشتی، موجب گردیده است که مدارس به عنوان آخرین مرکز تعطیل شونده و در امر بازگشایی نسبت به سایر مراکز پیشگام باشند.
وی، به نقش مکملی آموزشهای مجازی در کنار آموزشهای حضوری، به اثربخشی آموزشهای حضوری به عنوان محور اصلی آموزش اشاره کرد.