ابلاغ ۳ دستورالعمل به استانداران در حوزه خدمات سفر
نماینده وزارت کشور در ستاد هماهنگی خدمات سفر گفت: تاکنون سه نشست با حضور استانداران که روسای ستاد هماهنگی خدمات سفر هستند، برگزار شده است تا برنامهریزی و فعالیتهای خود را مانند آمادگی برای حوادث احتمالی انجام دهند.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما، حجتالله غلامعلی جانشین کمیته هماهنگی امور شهرداریها و دهیاریها در ستاد هماهنگی خدمات سفر گفت: فعالیتهای مجزا و مشترکی با استانداریها، شهرداریها، فرمانداریها و دهیاریها برای هماهنگی خدمات سفر داریم. از ۱۵ روز گذشته فعالیت شهرداریها و دهیاریها و برنامههای آنها برای استقبال از بهار آغاز و فضاهای عمومی شهرها و روستاها را برای گردشگران و مسافران آماده شده است.
او ادامه داد: برای اجرای برنامههای نوروزی و برگزاری نوروزگاهها نیز مشارکت داریم و شهرداریها و دهیاریها نیز کمک میکنند.
غلامعلی بیان کرد: سه دستورالعمل در حوزه خدمات سفر توسط وزارت کشور به استانها ابلاغ شده است که درباره مصوبات تشکیل ستاد هماهنگی خدمات سفر، استقبال از بهار و وظایف تخصصی شهرداریها و دهیاریها و... است.
معاون فرهنگی اجتماعی مرکز مطالعات برنامهریزی شهری و روستایی سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور اظهار کرد: وظایف استانداریها در ایام نوروز فراتر از خدمات سفر است. یکی از این وظایف شورای تامین استان است که در ایام نوروز برای حفظ آرامش و امنیت گردشگران و مسافران در شهرهای مبدا و مقصد برای جلوگیری از سرقت تدابیر شدیدتری را فراهم میکنند تا فضای آرام و با نشاط برای مردم ایجاد شود. شورای مدیریت بحران شورای دیگری است که ریاست آن بر عهده استاندار است تا در مواقع بروز حوادث احتمالی مانند سیل و زلزله بتواند شرایط به وجود آمده را مدیریت کند.