پخش زنده
امروز: -
مرکز دیسپچینگ (نظارت بر تامین و توزیع) شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران با هدف کنترل آنلاین و سراسری توزیع سوخت در سراسر کشور راه اندازی شد.
به گزارش واحد مرکزی خبر، این مرکز دیسپچینگ به منظور اطلاع از توزیع سوخت در زنجیره عرضه فرآورده های نفتی کشورراه اندازی شده و مشابه مرکز دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران و توانیر است.
این مرکز همه اطلاعات حمل، انتقال و تخلیه فرآورده در مبادی وارداتی، انبارهای نفت، خطوط انتقال فرآورده، مجاری عرضه و حتی نفتکش ها را در همه نقاط و مرزهای آبی و خاکی کشور ثبت و به صورت آنلاین در یک مرکز جمع آوری و مدیریت خواهد کرد.
با فعالیت این مرکز ، همه اطلاعات عرضه سوخت در کشور به صورت متمرکز در یک نقطه جمع آوری و هدایت خواهد شد که نقش مهمی در نظارت دقیق و لحظه به لحظه توزیع سوخت در کشور خواهد داشت.
مدیریت لحظه ای تامین و توزیع سوخت در کشور
مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران گفت : راه اندازی مرکز دیسپچینگ (نظارت بر تامین و توزیع) در این شرکت ، این امکان را ایجاد می کند که تمام اطلاعات مربوط به حمل، انتقال و تخلیه فرآورده در مبادی وارداتی، انبارهای نفت،خطوط انتقال فرآورده و نفتکش ها، در مرزهای خاکی و آبی کشور به صورت آنلاین در این مرکز ثبت و مدیریت شود.
مرکز دیسپچینگ شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران امروز به بهره برداری رسمی رسید.
به گزارش خبرنگار واحدا مرکزی خبر ؛ مصطفی کشکولی در این مراسم گفت :
این مرکز سامانه ای مکانیزه است که اطلاعات مربوط به توزیع و مصرف را جمع آوری و مدیریت می کند.
مرکز دیسپچینگ که مشابه آن در شرکت ملی گاز ایران و شرکت توانیر ایجاد شده است، نقش مهمی در نظارت لحظه به لحظه توزیع و مصرف سوخت ایفا خواهد کرد.
وی افزود: انتقال اطلاعات به روز و معتبر مربوط به موجودی و اندازه گیری فرآورده از کل کشور ( 45 نقطه مشتمل بر انبارهای نفت، تاسیسات گاز مایع و اسکله های نفتی) جمع آوری و به صورت آنلاین به ستاد شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی،از ویژگی های مهم مرکز یاد شده است.
کشکولی گفت: طراحی، اجرا و پشتیبانی و نگهداشت مرکز دیسپچینگ شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی، 100 درصد ایرانی و با یک هجدهم قیمت مشابه خارجی محقق شده است.
وی افزود:
پیش بینی امنیت سایبری در تجمیع اطلاعات،یکپارچه سازی، همچنین تنوع پروتکل های داده از تجهیزات متنوع،زیرساخت و سامانه میزبان، ازدیگر ویژگی های مهم این مرکز است.
به گفته کشکولی ؛ توسعه نرم افزارهای تخمین به صورت توسعه دیسپچینگ اطلاعات توزیع داخل کشور و توسعه دیسپچینگ اطلاعات جایگاه های عرضه فرآورده از دیگر طرح های آینده شرکت ملی پخش فرآروده های نفتی است.