پخش زنده
امروز: -
نخستین جشنواره و همایش تجلیل از نشانهای محبوب و کارآفرینان حوزه کسب و کار با معرفی سه نشان در جزیره کیش به کار خود پایان داد.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز کیش، اين جشنواره با محوریت مزایای به کار گیری ارتباط صحیح با مشتری، بررسی جایگاه اخلاق در فعالیتهای تولیدی و خدماتی بنگاههای تجاری و اقتصادی، راهکارهای افزایش سهم بازار، مسئولیت پذیری اجتماعی، نهادینه سازی مفهوم رضایتمندی مشتری در سالن خلیج فارس مرکز همایشهای بین المللی کیش برگزار شد.
سرپرست شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش در این مراسم با بیان اینکه کار آفرینان با پذیرش ریسک اقتصادی؛ کسب و کار خود را آغاز میکنند تا از ایدههای نو به عنوان یک فرصت استفاده کنند، گفت: شناسایی فرصتها یکی از ویژگیهای کار آفرینی محسوب میشود و باید نیاز، انتظارات و امتیازات مربوط به مشتری شناسایی شود.
علیرضا ابراهیم پور تصریح کرد: مهارتهای ارتباطی لازمه كسب رضایتمندی مشتری و تاثیرگذار در حوزه سرمایههای انسانی و مدیریت صحیح با رویکرد ویژه به مشتری است.
وی توجه به نیاز مشتریان، تیپهای شخصیتی، زبان بدن، اصول و فنون مذاکره و ارائه خدمت با روشهای متنوع را از مهارتهای ارتباطی در حوزههای کسب و کار برشمرد و افزود: مطالعات نشان میدهد ۵۰ درصد آن چیزی که در ذهن داریم از طریق صحبت انتقال داده نمیشود و باید به علم زبان بدن آشنا باشیم.
سرپرست شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش تاکید کرد: با سرلوحه قرار دادن مشتری مداری و مشتری محوری در کارهای خود میتوانیم بهترین خدمات در راستای جلب رضایتمندی مشتری را ارائه دهیم.
سرپرست موسسه علوم و فنون کیش نيز در خصوص رفتار شناسی و رضایتمندی مشتری، اظهار داشت: یکی از اصطلاحات اشتباه در جامعه "مشتری بالقوه" است در صورتی که اگر فرایند مشتری طی نشود، مخاطب محسوب میشود.
نظری افزود: اگر موفق نشدیم مخاطب خود را به مشتری تبدیل کنیم باید مجموعه "مستعد و مبلغین" خود را به صد برسانیم از این رو برای این که مشتریان خود را افزایش دهیم باید نسبت به بازاریابی، بازارداری و بازار کاهی بدون این که آسیبی به برند وارد شود اقدام کنیم.
وی مشتری مداری را به عنوان زیرساختهایی معرفی کرد که مشتری به درخواستهای منطقی خود میرسد و جلب رضایتمندی با تامین نیازهای مشتری تحقق مییابد.