پخش زنده
امروز: -
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در نشست مجمع مدیران سازمان تبلیغات اسلامی گفت: محقق شدن «جهاد تبیین» مستلزم آرایش جنگی در حوزه رسانهای است.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجتالاسلام قمی در این نشست با تبریک اعیاد شعبانیه و ولادت حضرت علیاکبر «روز جوان»؛ از جوانسازی سازمان تبلیغات اسلامی، با بهکارگیری جمعی از جوانان کاربلد و خبره - باوجود برخی محدودیتهای حقوقی و قانونی - در سالهای اخیر خبر داد.
وی با بیان اینکه ناقوس جنگ تبلیغاتی دشمن به صدا درآمده است افزود: باید همه باهم عهد ببندیم که فرمایشات رهبری درباره جهاد تبیین بر زمین نماند و برای عمل به آن نیازمند آرایش جنگی هستیم چراکه مدتهاست ناقوس جنگ تبلیغاتی دشمن به صدا در آمده است.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی بابیان اینکه سازمان تبلیغات اسلامی مخاطب مستقیم فرمایش رهبری در مورد جهاد تبیین است اضافه کرد: این تکلیف علاوه بر اینکه برای ما یک وظیفه است؛ فرصت مغتنمی محسوب میشود تا بتوانیم همه توان خود را در این زمینه به خط کنیم، چراکه ما هماکنون در میانه این جنگ تبلیغاتی هستیم.
حجتالاسلام قمی گفت: موضوع جهاد تبیین مسئله اول انقلاب اسلامی است و باید همه توان خود را برای تحقق آن بهکار ببریم و بقیه هم باید در این زمینه کمک کنند. این جهاد برای سازمان تبلیغات اسلامی، فریضه و تکلیف است و تحقق آن برای ما، فلسفه وجودی است و تلاش برای محقق شدن جهاد تبیین، ضرورت است.
وی همچنین با اشاره به اینکه ۵۰ مدرسه صدرا در سال جاری به مجموعه این مدارس افزودهشده است افزود: با بدنه فعال دانش آموزی ارتباطهای خوبی برقرارشده است. این در حالی است که ارتباط ما با ۵۰ دانشگاه مهم کشور و تشکلهای فعال و پیشرو دانشگاهی نیز تقویتشده است.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی همچنین ارتباط با طلبههای جوان، تعامل با اهل سنت و برگزاری مهروارههای محله همدل، اوج و هوای نو را از دیگر فعالیتهای سازمان تبلیغاتی در سال جاری دانست.
وی از برگزاری نمایشگاهی بزرگ در حوزه رصد فرهنگی و ناظر بر جبهه فرهنگی متخاصم در تابستان سال آینده خبر داد و گفت: تعامل سازمان تبلیغات اسلامی با شهرداریهای کلانشهرها، رسانه ملی، آموزشوپرورش و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزایشیافته است و در حوزه محتوای تبلیغاتی، ارتباط مؤثرتری با این نهادها انجامگرفته است.
حجتالاسلام قمی با تقدیر از فعالیتهای حوزه هنری بهویژه تولید چهار فیلم سینمایی در سال جاری و با تأکید بر تقویت این نوع فعالیتها گفت: توقع از حوزه هنری برای سال آینده افزایشیافته است.
در ادامه این مراسم، احمد مداحی مدیر مرکز رسانه و عملیات ویژه سازمان تبلیغات اسلامی بهعنوان «رئیس سازمان رسانهای سپهر» معرفی شد.
احمد مداحی به عملکرد دوساله مرکز رسانه اشاره کرد و گفت: در دورهای که مرکز رسانهای سازمان تبلیغات شکل گرفت تلاش ما بر این بود علاوه بر اینکه به فضای گفتمان سازی در کشور کمک کنیم؛ در عملیاتهای سازمان نیز، سهم حمایتی داشته باشیم این در حالی بود که ما در جهت توانمندسازی رسانهای و تقویت هویت جبهه انقلاب و سازمان تبلیغات اسلامی نیز فعال بودیم.
ایجاد شبکه تلویزیونی نهضت، حمایت و تولید از برنامههای تلویزیونی به مدت ۸۹۴۰۰ دقیقه، ایجاد شهرک سینمایی نهضت، تولید و حمایت از ۲۵۰ اثر داستانی، حمایت از ۹۵۰ اثر کوتاه تلویزیونی، راهاندازی حوزه پوستر موشن گرافیک با تولید بیش از ۸۰۰ قطعه پوستر و موشن گرافیک، تولید سرود و نماهنگ بابیش از ۱۲۰ قطعه سرود و نماهنگ، تولید ۵۸۰۰ دقیقه برنامه اینترنتی و راهاندازی پویشها و کمپینها مثل به توان ما، سپاس، پرچم افتخار، نسل به نسل در پناهت هستیم و ... از دیگر فعالیتهای مرکز رسانه سازمان تبلیغات اسلامی بود که احمد مداحی به عنوان بخشی از عملکرد دوساله این مرکز اعلام کرد.
محمدمهدی دادمان «رئیس حوزه هنری» نیز ایجاد سازمان رسانهای سپهر را ضروری دانست و راهاندازی این سازمان را برای تحقق جهاد تبیین و مقابله با تهاجم هوشمند رسانهای دشمن، لازم دانست و آن را نتیجه یک مباحثه بلندمدت با رئیس سازمان تبلیغات و شورای معاونین سازمان عنوان کرد.
به گفته وی، ایجاد سازمان رسانهای سپهر منطبق بر کلام مقام معظم رهبری بوده است.
در پایان نیز حجتالاسلام روحالله حریزاوی «قائممقام سازمان تبلیغات اسلامی» نیز ضمن تقدیر از فعالیتهای مرکز رسانه و عملیات ویژه سازمان تبلیغات اسلامی، راهاندازی سازمان رسانهای سپهر را بهمنزله جهش و تحول در عملیاتهای رسانهای دانست و تقویت و ارتقاء این سازمان را ضروری اعلام کرد.
صبح امروز «نشست مجمع مدیران سازمان تبلیغات اسلامی» با حضور رئیس سازمان تبلیغات اسلامی و جمعی از معاونان و مدیران این سازمان در تالار اجتماعات یادمان شهدای هفتم تیر سرچشمه برگزار شد.