لزوم بهره گیری از جوانان در کمیتههای بهره وری بیمارستانها
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به استفاده از تخصص و جوان گرایی درعرصههای مختلف مدیریتی درمان گفت: باید برای خلق ایدههای جدید در کمیتههای بهره وری در بیمارستانها از جوانان استفاده کنیم.
به گزارش
خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی وزارت بهداشت؛ دکتر بهزاد رحیمی در نخستین جشنواره دانشگاه بهرهور و سومین جشنواره بیمارستان بهرهور با بیان این که اصل مدیریت وفاداری است، گفت: دانشگاه مرکز عقلانیت و بهره وری است، زیرا دانشگاه فاصله بین صنعت و آموزش را به کمترین حد ممکن میرساند و محصول آن سلامت و لبخندی است که بر لب مردم مینشیند.
وی افزود: ارزش افزوده جامعه مدیریتی دانشگاههای علوم پزشکی در مراکز بیمارستانی ایجاد میشود.
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت با اشاره به ساختار ناهمگون و متفاوت اداره بیمارستانها گفت: در مدیریت بیمارستانی محدودیت و نه گفتن معنایی ندارد، باید در درمان بیماران برغم تمام کمبودها سلامت مردم حفظ شود، این مهم مصداق بارز بهره وری است.
فاصله بین آموزش و صنعت در بیمارستانها توجیه منطقی ندارد
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت با بیان این که فاصله بین آموزش و صنعت در بیمارستانها توجیه منطقی ندارد توضیح داد: یکی از محورهایی که در نظام مقدس جمهوری اسلامی به آن میبالیم ارتقای سلامت و رضایت بیماران است.
وی سلامت مردم را با ۴۰ سال پیش مقایسه کرد و افزود: مطمئنا ارتقای کیفیت درخدمات سلامت بر آرامش روانی مردم که بخش بزرگی از آن در چارچوب مؤلفههای سلامت جای میگیرد اثر بخش است.
دکتر رحیمی خاطرنشان کرد: مصداق مدیریت مناسب در کشور، مدیریت بیمارستانی است.
وی در ادامه به بحران کرونا اشاره کرد و گفت: کرونا به سادگی مدیریت و کنترل نشد، کرونا با تلاش جانفشانی مهار شد و به عبارتی سفیدپوشان نظام سلامت برای حفاظت از جان مردم قربانی کرونا شدند.
دکتر رحیمی با بیان این که چنانچه بهره وری در تمام ابعاد مورد توجه باشد قطعا بر چالشها و مشکلات موجود پیروز میشویم، افزود: فرصتها از دل بحران ایجاد میشوند بنابراین باید به کمبودها به چشم فرصت نگاه کرد.
وی با تأکید بر این که نگاه معاونت توسعه، نگاه توسعهای است، عنوان کرد: بهره وری با ارتقای کارکنان ایجاد میشود و باید مواضع مناسب تری نسبت به توسعه و ارتقا آنان ایجاد شود.
تا زمانی که رضایت مندی کارکنان ایجاد نشود، خارج از سیستم هم موفق نیستیم
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت با بیان این که رضایت و آرامش کارکنان به عنوان مشتریان داخلی اهمیت ویژهای دارد، تأکید کرد: تا زمانی که نتوانیم رضایتمندی کارکنان را ایجاد کنیم، نمیتوانیم در خارج از سیستم هم موفق باشیم و باید به مجموعه و سرمایه نیروی انسانی نگاه توسعهای داشته باشیم.
دکتر رحیمی استفاده از تخصص و جوان گرایی درعرصههای مختلف مدیریتی درمان را خواستار شد و ادامه داد: باید برای خلق ایدههای جدید و در کمیتههای بهره وری در بیمارستانها از جوانان استفاده کنیم.
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت ادامه داد: فرصتها درون بیمارستان هاست، چنانچه نظام مدیریت ارزیابی عملکرد و کنترل به خوبی مدیریت شود بی شک سایر موارد نیز حل شدنی است.
وی با اشاره به اینموضوع که کنترل یکی از اصلیترین موارد در بهره وری بیمارستانها تلقی میشود، خاطرنشان کرد: با کمک سامانه و داشبرد میتوانیم بهره وری را به معنی واقعی ایجاد کنیم و هر مسیری خارج از داشبرد ایجاد شود با شکست مواجه خواهد شد.
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت با اشاره به موفقیتهای دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی در زمینه بهره وری و استفاده از داشبوردهای هوشمند بیمارستانی را خواستارشد و گفت: باید این مدل موفق توسط سایر دانشگاهها الگوبرداری و اجرا شود.
وی تأکید کرد: دغدغه سلامت، مهمترین دغدغه دولت سیزدهم است و بهره وری در سلامت، خدمت خالصانه و تکریم مراجعان است.