پخش زنده
امروز: -
مالکان خانههای خالی در استان اصفهان ۱۰ روز فرصت دارند تا اطلاعات سکونت و مالکیت خود را سامانه املاک ثبت کنند.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ معاون مسکن و ساختمان ادارهکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: مطابق با اطلاعیه وزارت راه و شهرسازی، مالکان مشمول مالیات خانههای خالی دریافت کننده پیامک ملزم هستند در فرصتی ۱۰ روز ه اطلاعات سکونت و مالکیت خود را به روز کنند.
امیر زاغیان افزود: براساس اطلاعیه وزارت راه و شهرسازی، مطابق ماده ۵۴ مکرر قانون مالیاتهای مستقیم و اصلاحات بعدی آن و با توجه به آغاز فرآیند اخذ مالیات از خانههای خالی، کلیه مشمولین مالیات که از سازمان امور مالیاتی کشور پیامک دریافت کرده اند، حداکثر ۱۰ روز فرصت دارند تا با مراجعه به سامانه املاک و اسکان کشور به نشانی amlak.mrud.ir، اطلاعات سکونت و مالکیت خود را بروز کنند.
وی گفت: پیش از این نیز سازمان امور مالیاتی اعلام کرده بود پیرو ارسال پیامک پرداخت مالیات خانههای خالی، مشمولان میتوانند با ورود به درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان امورمالیاتی به نشانی My.tax.gov.ir و مشاهده واحد یا واحدهای مسکونی مشمول مالیات، نسبت به پذیرش و پرداخت مالیات و یا عدم پذیرش و ثبت توضیحات و علت عدم پذیرش آن اقدام کنند.
معاون مسکن و ساختمان ادارهکل راه و شهرسازی استان اصفهان افزود: بنا بر اطلاعیههای پیشین یک واحد به عنوان محل سکونت خانوار تلقی میشود و هر خانوار یک واحد هم در شهر دیگر به عنوان اقامتگاه فرعی میتواند داشته باشد، بنابراین اگر افراد بیشتر از این تعداد واحد داشته باشند و بیشتر از ۱۲۰ روز در سال خالی باشد، مشمول این قانون و پرداخت جرائم مالیاتی در نظر گرفته شده میشوند.
وی تاکید کرد: مردم استان اصفهان میتوانند با شماره گیری تلفن ۰۲۱۵۹۱۹۸ در گفتگو با کارشناسان مرکز ارتباط مردمی سامانه املاک واسکان وزارت راه و شهرسازی موضوعات و سوالات خود را مطرح و از مراجعه حضوری به ادارهکل راه و شهرسازی استان پرهیز کنند.