تفویض ۲۰ خدمت ثبتی به دفاتر ثبت اسناد رسمی از ابتدای ۱۴۰۱
معاون رئیس قوه قضاییه و رئیس سازمان ثبت اسناد و مالکیت کشور گفت: از ابتدای سال آینده، ۲۰ خدمت ثبتی به دفاتر ثبت اسناد رسمی تفویض خواهد شد.
به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز آذربایجان غربی،حسن بابایی در ادامه سفر استانی به آذربایجان غربی و در نشست صمیمی با رئیس و اعضای هیات مدیره کانون سردفتران و دفتریاران آذربایجان غربی که عصر امروز، در محل کانون سر دفترداران و دفتریاران آذربایجان غربی برگزار شد اظهار کرد: در دوره تحول و تعالی قوه قضاییه، به دنبال ایجاد تحولات اساسی در بحث دفاتر ثبت اسناد رسمی هستیم و برون سپاری خدمات ثبتی و تفویض این خدمات به دفاتر ثبت اسناد رسمی، در این چارچوب طراحی و اجرایی می شود.معاون رئیس قوه قضائیه گفت: در برون سپاری خدمات ثبتی موافقت ریاست محترم قوه قضاییه را هم اخذ کرده ایم و امیدواریم بخشی از دغدغه های مالی سردفتران از این رهگذر مرتفع شود.رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با بیان اینکه سردفتران و دفتریاران جزئی از همکاران ما و بخشی از خانواده ما در سازمان ثبت هستند، گفت: رفع مشکلات فعالان این حوزه را در دستور کار قرار داده ایم و تا حصول نتیجه، تلاش هایمان را دامه خواهیم داد.وی عنوان کرد: برهمین مبناست که اعتقاد داریم مشاوران و بنگاهداران املاک یا خودرو فقط باید نقش راهنمایی کننده داشته باشند و تنظیم سند نقل و انتقالات مربوطه حتما در دفاتر اسناد رسمی انجام شود.معاون رئیس قوه قضاییه خواستار انسجام بیشتر کانون های سردفتران و دفتریاران کشور شد و پیشنهاد ایجاد تشکلی ملی برای فعالان این حوزه را داد.بابایی گفت: به باور من کانون سردفتران و دفتریاران، باید پارلمان ملی و مجموعه اجرایی قوی ای داشته باشد تا بتوانیم مشترکا اقدامات خوبی طراحی کنیم.رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به مشکلات سال های دور و نزدیک حاکم بر صنف سردفتران و دفتریاران اظهار کرد: بخشی از مشکلات، زیرساختی بوده که در دهه های گذشته وجود داشته و متاسفانه بخش هایی تا الان هم ادامه داشته است.بابایی، اجرای کاداستر را یکی از دغدغه های مهم سازمان ثبت اسناد و املاک کشور برشمرد و گفت: تحقق این برنامه مهم می تواند آثار مطلوبی بدنبال داشته باشد چنانکه بخش قابل توجهی از منافع آن به دفاتر ثبت اسناد رسمی برمی گردد.