پخش زنده
امروز: -
رئیس سازمان نظام پزشکی همدان گفت: آمار پروندههای شکایات پزشکی نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۰ درصد افزایش یافته است.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز همدان، علیرضا مدرکیان با بیان اینکه روزانه ۲۰ هزار خدمت سرپایی پزشکی در همدان ارائه میشود، افزود: در میان برخی نارضایتیهای بیماران منجر به تشکیل پروندههای شکایات پزشکی میشود.
وی با بیان اینکه رشتهها و تخصصهایی که بیشترین مراجعه کننده را دارند از نظر آمار شکایت هم بالاتر هستند، تصریح کرد: امسال بیشترین پروندههای پزشکی مربوط به حوزه جراحی و دندانپزشکی بوده است.
رئیس سازمان نظام پزشکی همدان با اشاره به اینکه عنوان بسیاری از شکایات و پروندهها مربوط به قصورات پزشکی است، گفت: امسال ۵۴ درصد از پروندهها قصور بوده و مابقی حکم عدم قصور خورده است.
علیرضا مدرکیان با بیان اینکه بیماران میتوانند برای ثبت شکایت به نظام پزشکی و یا دادگاه مراجعه کنند، گفت: از هر مرجعی که ثبت شود نهایت برای انجام کارشناسی و تایید قصور به ما ارجاع داده میشود.
علیرضا مدرکیان از سرعت رسیدگی به پروندههای پزشکی خبر داد و تصریح کرد: مدت زمان رسیدگی به پروندهها نسبت به چند سال گذشته کوتاهتر شده است.
رئیس سازمان نظام پزشکی همدان گفت: مدت زمان رسیدگی به پروندهها به طور میانگین ۱۲ ماه کاهش یافته و اکنون در مدت کمتر از یک سال به نتیجه میرسد.
وی با تاکید بر اینکه رسیدگی به پروندههای پزشکی یک کار فنی و زمان بر است، اظهار داشت: زمان رسیدگی به پروندهها با توجه به نوع آن متفاوت است.