پخش زنده
امروز: -
رونق کسب و کارهای اینترنتی فعالیت پست را هم دو چندان کرده است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، امروز مدیرعامل شرکت ملی پست ایران را در بازدید از ناحیه پستی مفتح همراهی کردیم، یکی از مراجعان که تولیدکننده کلاه بود گفت: من از طریق فضای مجازی برای تولیداتم سفارش می گیرم که ارسال آن را از طریق پست انجام می دهم و از عملکرد پست در بحث قیمت و سرعت ارسال مرسوله ها رضایت دارم.
آقای محمود لیائی با این سوال با مردم روبرو شد که اگر مدیرعامل شرکت پست بودید برای افزایش خدمات به مردم چه می کردید؟
یکی از مشتریان در پاسخ گفت: یکی از انتقادات در خصوص مرسولات ارسالی از خارج است که ما باید مسافتی حدود 35 کیلومتر را تا فرودگاه امام خمینی (ره) طی کنیم تا مرسوله مان را تحویل بگیریم و در خواست می کنیم که این مرسوله به ناحیه ای در تهران منتقل شود تا شاهد کاهش رفت و آمد اضافی باشیم.
یکی دیگر از مراجعان از مدیرعامل پست ایران درخواست کرد که برای افرادی که به علت ناتوانی و سن بالا توان حضور در باجه های پستی را ندارند امکاناتی فراهم شود که مرسوله از درب منازل دریافت شود.
آقای محمود لیائی که دو هفته از انتصابش می گذرد و دراین مدت پنج بازدید از مناطق و نواحی پستی داشته است، در این باره گفت: خلاء ها و نقص هایی وجود دارد که ما در این بازدیدها آن ها را شناسایی می کنیم و حتما برای رفع آن برنامه ریزی خواهیم کرد.
آقای عبدالرضا جنتی مدیرکل پست استان تهران هم که از افزایش 5 میلیونی مرسولات دریافتی مردم در 10 ماه ابتدایی امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته می گفت، شیوع بیماری کرونا را از علل تاخیرهای احتمالی در ارسال مرسولات خواند.
وی افزود: اگر مردم گاهی با تاخیر در ارسال مرسولات مواجه می شوند ناشی از ابتلای پستچی های ما به بیماری کروناست که پیشاپیش از مردم عذرخواهی می کنیم.
در ادامه به مرکز امور مشتریان پست یعنی سامانه 193 که پاسخگوی مشتریان از سراسر کشور است سری زدیم.
یکی از اپراتورهای این مرکز گفت: ما روزانه حدود 110 تماس باید پاسخ دهیم و بیشتر تماس ها برای رهگیری مرسوله هاست.
آقای محمد اخلاقی مدیرکل دفتر مدیریت کیفیت و ارتباطات با مشتریان شرکت ملی پست نیز گفت: ما برای مثال در چهار ساعتی که از ساعت کاریمان می گذرد هزار و 635 تماس را پاسخ داده ایم که میانگین زمان انتظار مردم یک دقیقه و 29 ثانیه بوده است.
در ادامه با تعدادی از کسانی که با این سامانه تماس گرفته بودند ، تماس برقرار کردیم که یکی از این مشتریان که مشکلش حل شده بود از نحوه پاسخ گویی سامانه 193 قدردانی کرد.
اما مشتری دیگر در تماس تلفنی که با او برقرار کردیم گفت: آنقدر بسته های ما با تاخیر ارسال می شود که مشتریانم سفارش ها را دوباره تکرار نمی کنند.
با وجود اقدامات شرکت ملی پست ایران برای افزایش رضایتمندی مشتریان اما آن چه که رضایتمندی مشتریان را جلب می کند، هوشمند سازی فرایندهاست.