هنرمندان جدید هم در حال آزمون و خطا هستند که این باعث شده تا به دیواره اصلی تئاتر آبادان لطمه وارد کند.
وی افزود: رقابت هایی در این عرصه در گذشته با گرو ههای هنری خوزستان انجام می شد که باعث می شد سطح اجرا و کیفیت ها بالا برود و این انگیزه ای برای هنرمندان قدیمی ایجاد می کرد اما در حال حاضر رقابت ها داخلی شده که باعث شده هیچ پیشرفتی دیده نشود.
چاسبی درباره حضور گروه های تئاتر شهرستانها در جشنواره تئاتر امسال گفت: حضور گروه های شهرستانی در جشنواره تئاتر فجر می تواند مثبت باشد زیرا تئاتر آبادان در دهه 80 حرف زیادی برای گفتن داشت ولی با توجه به عقب نشینی هنرمندان حرفه ای و پیشکسوت آبادانی این شرایط از بی رفته است.
آبادان سالن تئاتر دولتی ندارد و تنها یک سالن خصوصی دارد و سالن های دیگر هم امکانات اولیه اجرای نمایش را ندارند. اگر یک گروه بخواهد بصورت ابتدایی با یک دکور عادی کار کند هم امکانات وجود ندارد که باعث می شود هرگز نتوانیم یک کار با کیفیت تولید کنیم.
وی افزود: از گروه های تئاتر گلایه نمی توانیم بکنیم چرا که مسئولان باید امکانات بیشتری اختصتص دهند. مسئولان هنری مرکز به این منطقه هم نمی آیند و حتی هنرمندان آبادانی بدون دریافت دستمزدی در ایام کرونا کار می کردند . آنها در زمینه فرهنگ سازی برای دوران کرونا هم آثاری ارائه کردند که حتی یک مسئول هم تماشا نکرد. تئاتر استان ها ضعیف است و دیده نمی شود.
او درباره تاثیرات برگزاری کلاس های آموزشی تئاتر گفت: باید کلاس های آموزشی، کارگاهی و همایش برگزار شود تا این جوانان تازه کار با مفاهیم تئاتر حرفه ای آشنا شوند و حتی مسئولان آبادان برای صحبت با هنرمندان زمان نمی گذارند.
وی درباره حضور شرکت کنندگان در جشنواره بین المللی تئاتر فجرگفت: کارهای ضعیف وارد جشنواره فجر نمی شود و کارهای خوب راه پیدا می کنند که این نظم تحسین برانگیزه است و حتی دیده شده که خیلی ها تلاش کردند تا کارهای ضعیف و سفارشی را وارد کنند که مسئولان جشنواره تئاتر فجر اجازه ورود ندادند.
وی افزود: لطمه ای که دو سال اخیر گروه های تئاتر از کرونا خوردند خیلی بد و غیرقابل جبران است. کاری را برای اجرا در سطح استانی آماده کرده بودیم که هزینه و مدت زمان طولانی صرف آماده سازی آن کرده بودیم که به علت کرونا لغو شد. از نظر روحی، روانی و مالی آسیب دیدیم . این اتفاق برای دیگر گروه های تئاتر در سراسر کشور هم افتاد.
چاسبی گفت: با تمرین و اجراهای مداوم قدرت ایده پردازی های جدید برای خلق آثار با کیفیتی ایجاد می شود اما دوری از صحنه تئاتر باعث رکود میشود.