پخش زنده
امروز: -
رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس در آیین افتتاح متمرکز ۲ هزار و ۹۵۰ طرح آموزشی با بیان این که روزانه بهطور میانگین ۴۰ کلاس درس در کشور به بهرهبرداری میرسد، به برنامه حذف مدارس سنگی اشاره و ابراز امیدواری کرد: مسأله این مدارس با همراهی دولت و خیرین مدرسهساز حل شود.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، آقای مهراله رخشانیمهر؛ در آیین افتتاح متمرکز ۲ هزار و ۹۵۰ طرح آموزشی در سراسر کشور که با حضور معاون اول رئیس جمهور در مدرسه استثنایی امام رضا (ع) منطقه ۱۶ تهران و ارتباط تصویری با استانداران سراسر کشور برگزار شد، گفت: همراهی معاون اول ریاست جمهوری و وزیر آموزش و پرورش با موضوع توسعه فضاهای آموزشی و بحث خیرین مدرسه ساز، موجب دلگرمی و شایسته قدردانی است.
وی افزود: این ۲ هزار و ۹۵۰ طرح، مشتمل بر ۱۳ هزار و ۴۵۰ کلاس درس، در زیربنایی بالغ بر ۲ میلیون مترمربع است، که با صرف اعتباری درحدود ۱۰ هزار میلیارد تومان، در ۳۱ استان کشور تقدیم آینده سازان میهن شد.
آقای رخشانی مهر ادامه داد: با احتساب یک هزار و ۳۰۰ کلاس درسی که در اردیبهشت امسال و همزمان با هفته بزرگداشت مقام معلم افتتاح شد، امسال در مجموع ۱۴ هزار و ۷۴۵ کلاس درس به بهره برداری رسید، یعنی به طور میانگین هر روز ۴۰ کلاس درس تقدیم جامعه تعلیم و تربیت شده است.
رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس وجود مدارس سنگی را یکی از مسائل مهم آموزش و پرورش دانست و گفت: این مدارس که بیشتر در مناطق عشایری و صعبالعبور واقع و با استفاده از سنگ و مصالح مرسوم این مناطق ساخته شده اند؛ جمعیت دانش آموزی شناور بین ۵ تا ۱۵ نفر دارند.
وی تصریح کرد: پراکندگی «مدارس سنگی» در نقاط مختلف کشور وجود دارد. برنامه جمع آوری مدارس سنگی در استانهای خوزستان، فارس، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد آغاز شده و همراهی بیشتر دولت و خیرین را میطلبد و امیدوارم در دولت سیزدهم این مسأله حل شود.
آقای رخشانی مهر، با اشاره به ارتباط زنده با استانداران خراسان رضوی، ایلام، سیستان و بلوچستان و هرمزگان، گفت: جریان «مدرسهسازی» و رشد فزاینده ساخت، توسعه و تجهیز فضاهای آموزشی نوید بخش آینده روشن و پایان محرومیتهای آموزشی در استانهای کمتر برخوردار است.
رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس با تأکید بر حمایت از برنامه وزیر آموزش و پرورش در ساماندهی مدارس مناطق مرزی، به ارائه گزارشی در خصوص وضعیت فضاهای آموزشی کشور پرداخت و گفت: ارتقای سرانه فضاهای آموزشی، حذف مدارس خشت و گلی، ساماندهی سیستمهای گرمایشی مدارس، کاهش ۱۰ و نیم درصدی آمار مدارس نیازمند تخریب و بازسازی و مقاومسازی از ۳۰ درصد به کمتر از ۱۹ و نیم درصد از جمله اقدامات انجام شده در سالهای اخیر است.