پخش زنده
امروز: -
حادثه روز گذشته برخورد تریلر با ۱۸ دستگاه خودروی سواری و کشته و مجروح شدن ۱۴ نفر از مسافران عبوری در محور تهران فیروزکوه حد فاصل شهر گیلاوند یکی از دهها حادثه دلخراش در این منطقه است.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان تهران، رئیس پلیس راهور شرق استان تهران گفت: علت این حادثه توسط کارشناسان تصادفات هنوز در دست بررسی است، ولی یکی از عوامل اصلی اینگونه اتفاقات ناگوار نبود جاده کمربندی و نداشتن زیرساخت مناسب ترافیکی است.
سرهنگ سلیمانی افزود: قبلا درخواست شده است تا در ورودی شهر نسبت به ایجاد میدان یا رمپ فرار برای کاهش و کنترل سرعت خودروهای عبوری خصوصا ماشین آلات سنگین تمهیداتی اندیشیده شود که متاسفانه تاکنون چنین اقدامی صورت نگرفته است.
وی گفت: بار سنگینی که در این محور به سمت استانهای سمنان، مازندران، خراسان شمالی و رضوی میرود قطعا نیاز به ایجاد جاده کمربندی در این منطقه دارد و این بلوار دیگر گنجایش این حجم از خودرو را ندارد.
شهردار دماوند هم گفت: شهر دماوند جزو معدود شهرهایی است که در آن جاده ترانزیتی و بین استانی دقیقا از وسط شهر عبور میکند و این تردد سنگین هر از گاهی مشکلات و حوادثی را برای شهر رقم میزند.
علی شیوا افزود: نحوه مدیریت ترافیک درون شهری با ترافیک برون شهری بسیار متفاوت است و این مشکل و تداخل در شهر گیلاوند به علت عبور جاده ترانزیتی از میان شهر گریبانگیر این نقطه شده است.
وی گفت: تاکنون چندین مصوبه همچون ایجاد رمپ فرار قبل از ورودی شهر داشتیم و قرار بر این بود تا شهرداری مصالح مورد نیاز این طرح را فراهم کند و اداره راه نیز نسبت به ایجاد این رمپ اقدام کند، اما متاسفانه این طرح موفق نبود.
فرماندار شهرستان دماوند نیز گفت: موضوع ایجاد جاده کمربندی سالهاست که در شهرستان وجود دارد، اما با توجه به این که به اعتبار بالایی نیاز دارد، از عهده شهرستان و حتی استان خارج است.
رضا طاهر خانی افزود: در این زمینه توسط استاندار و نماینده شهرستان دماوند در مجلس شورای اسلامی پیگیریهای فراوانی صورت گرفته و جلساتی نیز با وزیر راه و شهرسازی برگزار شده است که در صدد این هستیم تا این طرح را به صورت پروژه ملی در سال آینده با همکاری همه دستگاههای مربوطه عملی کنیم.
ساخت کمربندی به اعتبار ۳ هزار میلیارد تومانی نیاز دارد که از عهده بودجه درون شهرستانی خارج است و نیاز به منابع ملی دارد.