پخش زنده
امروز: -
نماینده مردم یزد، اشکذر ر مجلس شورای اسلامی: در سالهای ۹۱ و ۹۲ این طرح را دنبال کردیم که خط قطار باری باید از یزد خارج شود و مصوبه آن را گرفتیم و به استان هم ابلاغ شد.
به گزارش خبرگزاری صداوسیمامرکز یزد، محمدصالح جوکار در دیدار با مدیران راهآهن یزد با اشاره به اینکه خط راهآهن یزد نقش مهمی در ترانزیت کشور ایفا میکند اظهار داشت: بخش مهمی از حمل و نقل استان یزد وابسته به راهآهن است.
وی تصریح کرد: با این وجود یک سری معایبی هم این خط برای یزد دارد و راه آهن شهر یزد را به دو قسمت تقسیم کرده و علاوه بر اینکه مشکلاتی برای رفت و آمد به وجود آورده، هزینههای زیادی را هم برای مردم و هم برای راهآهن به وجود آورده است.
نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی افزود: در سالهای ۹۱ و ۹۲ این طرح را دنبال کردیم که خط قطار باری باید از یزد خارج شود و مصوبه آن را گرفتیم و به استان هم ابلاغ شد.
جوکار تصریح کرد: با این وجود در هشت سال دولتهای یازدهم و دوازدهم، متاسفانه اقدامی صورت نگرفت و مسئله و مشکلاتی که وجود داشت باقی ماند.
وی ادامه داد: در برخی نقاط فاصله حریم راهآهن حفظ نشده و یا راهآهن اجازه ساخت و ساز به مردم نمیدهد به ویژه اینکه به دلیل قرار گرفتن در داخل شهر امکان توسعه ایستگاه راهآهن هم وجود ندارد.
نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه خط فعلی یزد به هیچ عنوان جوابگوی قطارهای باری نیست و باید از قطارهای باری از داخل شهر یزد خارج شود گفت: طبیعتا با خروج این خط، ما نیاز به یک ایستگاه دیگر برای قطارهای باری با در نظر گرفتن لازمههای آن از جمله ایستگاههای تعمیر و سوخترسانی و موارد مختلف دیگر داریم.