پخش زنده
امروز: -
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جادهای استان قزوین گفت: برای حفظ سلامت شهروندان پایانه مسافربری محمدیه ساخته شود.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، حق لطفی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جادهای استان در جلسه شورای ترافیک استان گفت: با توجه به اینکه هر روز مسافران برای استفاده از اتوبوس و تاکسی در جنوب آزادراه قزوین- کرج در شهر محمدیه و درشمال ناحیه شهر مهرگان در کنار آزادراه میایستند ضرورت دارد که یک پهلو گیر یا پایانه مسافربری در این مکان ساخته شود.
حق لطفی افزود: ایستادن کنار آزادراه برای استفاده از اتوبوس و تاکسی بسیار برای افراد و رانندگان خطرناک است.
وی اضافه کرد: باید از ظرفیت ناحیه شهری مهرگان و شهر محمدیه استفاده کرد و در دستور کمیته فنی قرار بگیرد.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جادهای استان با اشاره به وضعیت موجود مقابل پایانه آزادگان از لحاظ ترافیک، امنیت افراد و گرانی کرایهها و غیر قانونی سوار کردن مسافران هم عنوان کرد: باید پلیس راهور در این زمینه ورود کند تا با برخورد با افراد متخلف شاهد ترافیک کمتر در این مسیر باشیم.
حق لطفی افزود: تعداد اتوبوسها سال گذشته ۱۶۴ دستگاه بود که امسال به ۱۴۴ دستگاه رسیده است که اگر به همین طریق پیش رویم برای جابه جایی مسافر در استان با مشکل مواجه خواهیم شد.
وی اضافه کرد: در شمال شهر قزوین هم اگر پایانه داشته باشیم میتوانیم بیشتر وضعیت مسافر را کنترل کنیم.
سرهنگ دالوند جانشین پلیس راهور هم در این جلسه گفت: هرگونه فعالیتهای حمل بارو ساماندهی تاکسیهای شخصی به عهده شهرداری است و ما نمیتوانیم با افراد سلیقهای رفتار کنیم باید یک سازوکار قانونی برای پلیس در نظر گرفته شود.
دالوند افزود: قوانین و چارتی برای پلیس در نظر گرفته شود تا بتوانیم قانونی با افراد برخورد کنیم.
زرآبادی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین هم در این جلسه هم گفت: در خصوص ورودی پایانه آزادگان ما در پایانه غرب هم این مشکل داریم و مردم از تاکسیها و اتوبوسهای پایانه استفاده نمیکنند و بیشتر از خودروهای بیرون پایانه استفاده میشود.
رجحانی معاون استاندار قزوین گفت: راه حل این موضوعات باید فنی و اصولی باشد باید ببینیم چه منافعی ایجاد شده که مسافر تاکسی سوار نمیشود، باید علت استقبال نکردن افراد از تاکسیهای خطی را پیگیری و برطرف کنیم.
ولدی مدیر کل راه آهن شمال ۲ هم در خصوص تاخیرقطار قزوین - تهران هم گفت: موضوع تاخیر قطارها را همواره در جلسات مورد پایش قرار میدهیم، امسال میانگین تاخیرات قطار از ۲۰ دقیقه به ۲ دقیقه کاهش پیدا کرده است.
ولدی افزود: ضمن اینکه این قطارها در مسیرهای مختلف توقف دارد مردم حق دارند ما به شرایط ایده آل نرسیده ایم.
به گفته وی: قرار گرفتن در مناطق مسکونی و پلهای زیر گذراز جمله موانع این مسیر است.
مدیر کل راه آهن شمال ۲ اضافه کرد: ۱۰ تا مسیر غیر هم سطح داریم که همه ایمن شده است و بهتر خواهد شد.
ولدی اضافه کرد: برطرف کردن مسیرهای غیر هم سطح و سیگنالینگ و همچنین مسیرهایی که مه آلود هستند از جمله مسائلی است که باید برطرف شود.
وی در ادامه گفت: در مورد ایستگاه قزوین کاملا حق با مردم است سال ساخت این ایستگاه مربوط به سال ۱۳۱۸ است که سال ۸۵ یک سری اقدامات صورت گرفته حتی ظواهر این ایستگاه زیبنده مردم هم نیست.
مدیر کل راه آهن شمال ۲ در ادامه با اشاره به نبود آسانسور و پله برقی در زیرگذر این ایستگاه گفت: امیدواریم بتوانیم ۹ بهمن مراحل آغاز ایجاد آسانسور در این زیر گذر شروع شود .
به گفته مدیر کل راه آهن شمال ۲، احداث ۲ کیلومتر دیوار ایستگاه شریفیه با هزینه بالغ بر ۴میلیارد ریال، احداث سکوی دوم و تجهیز و تعمیر سرویسهای بهداشتی ایستگاه قزوین از جمله اقدامات انجام شده است.