پخش زنده
امروز: -
هزار و ۸۱۰لیتر شیر اهدایی مادران شیرده استان، برای تغذیه نوزادان محروم از شیر مادر، در بانک شیر دانشگاه علوم پزشکی مشهدذخیرهسازی و توزیع شده است.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، مسوول امور مامایی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تا کنون ۱۷۴مادر بخشی از شیر خود را برای تغذیه نوزادان نارس و بیمار اهدا کرده اند.
فریده فرخی افزود: شیرهای اهدایی مادران به نوزادان نارس در بیمارستانهای امالبنین(س)، امام رضا(ع)، حضرت قائم(عج)، شهید هاشمینژاد، سینا، رضوی و اکبر ارسال میشود تا برای مصرف نوزادان نارس و بیمار مورد استفاده قرار گیرد.
وی با بیان اینکه بانک شیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد در سال۹۸ راه اندازی شده است گفت: مادران نوزادان نارس شیر کافی برای تغذیه فرزند خود ندارند و بیشتر به دلیل استرسهای بعد زایمان با مشکلاتی در زمینه شیردهی روبه رو هستند از این رو شیرهای اهدایی برای این نوزادان زندگیبخش است.
فریده فرخی با بیان اینکه فعالیت بانک شیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد در دوران کرونا با رعایت کامل دستورالعملهای بهداشتی استمرار یافته است افزود: در شرایط کرونایی نیز مادران میتوانند شیر اضافی خود را به بانک شیر اهدا و در این امر خداپسندانه مشارکت کنند، دستگاه پاستوریزهسازی شیرهای اهدایی همه نوع ویروس را از بین میبرد و شیر پاکیزه و بهداشتی در اختیار نوزادان نارس قرار میگیرد، چرا که مشارکت مادرانی که شیری بیشتر از نیاز فرزند خود دارند در بانک شیر میتواند سبب دلخوشی و آرامش مادرانی شود که به هر دلیلی امکان شیردهی به فرزند خود را ندارند.
فرخی، دارا بودن سلامت کامل جسمی و روانی، انجام زایمان طی ۱۲ماه گذشته، عدم سابقه ابتلا به ویروس نقص ایمنی، نداشتن تست سرولوژی مثبت از نظر بیماری ایدز، هپاتیتB و هپاتیتC برای خود و شریک زندگیشان، استفاده نکردن از داروی خاص و عدم اعتیاد را از جمله شرایط لازم برای مشارکت مادران اهداکننده شیر برشمرد.
وی ادامه داد: قبل از اینکه مادری در چرخه اهدای شیر قرار بگیرد از او چکاپ رایگانی در زمینه بیماریهای مختلف همچون اچ آی وی، هپاتیت بی و سی به عمل میآید که در شرایط کرونایی کنونی این آزمایشها بدون نیاز به حضور مادر و در منزل از وی انجام میشود.
طبق استفتای انجام شده از دفتر مقام معظم رهبری و مراجع عظام، تغذیه نوزاد نیازمند از شیر اهدایی بانک شیر بلامانع است.
دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در کلانشهر مشهد و ۱۵شهرستان دیگر خراسان رضوی، ۸۰درصد از جمعیت ۶میلیون و ۸۷۰هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد.
ارائه خدمات بهداشتی و درمان به جمعیت ۱۷شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربتحیدریه و دانشکدههای پزشکی نیشابور و تربتجام است.
---
تعلل یا خود داری پایگاه های رسانه ای در پخش روشنگریهای قرآنی و عقلی ؛ نشانگر عدم آگاهی این رسانه ها به شناختهای سرنوشت ساز و عدول ناپذیر فرهنگ دین داری و مذهب داری قرآن است که خداوند برای تعیین چگونگی دین داری خدا پسندانه با وحی رسا و گویا و سرشت نشین و غیر قابل انکار خود که به پیامر اسلام در قرآن ارسال کرده به بشر ابلاغ نموده است.
در یک جامعه دینی برای این که بشر دین داری و مذهب داری خود را خدا پسندانه با دوری از من در آوردیها و خرافات و جعلیات بشری دین زدای ضد قرآن و عقل انجام دهد باید او را به شناختهای غفلت ناپذیر فرهنگ الهی دین داری و مذهب داری قرآنی در برنامه های علمی سازمان یافته در همه سطوح آموزشی و متناسب با هر سطح و در همه ی رسانه ها همگانی ؛ همیشه آگاه ساخت .
محروم ماندن بشر از آگاهی به اصول فرهنگ وحیانی الهی مذکور حاصل یک عمر دین داری و مذهب داری او را تباه می کند و او را بعلت پذیرفتن داو طلبانه ی اسارت در دام من در آوردیها و خرافات و جعلیات متضاد با قرآن و عقل که ساخته و پرداخته ی مغرضان و جاهلان از همنوعان او است بحکم قرآن در آیات قرآنی 103 تا 106 سوره کهف و در آیه 65 سوره ی زمر و در بسیاری از آیات محکم و مفصل هشدارهای قرآن بی تردید به عذاب ابدی گناهان کبیره ی نابخشودنی دچار می سازد.
غفلت غیر قابل توجیه بشر از شناختهای سرنوشت ساز فرهنگ الهی دین داری و مذهب داری قرآنی ، با وجود قرآن کریم و ترجمه های آن در اختیار همگان ؛ هرگز قابل توجیه نیست ؛ زیرا خداوند با ابلاغ این شناختهای رسا و گویا و انکار ناپذیر در وحی خود به پیامبران و ابلاغ این شناختها به بشر حجت های خود را بر تمام بشر در زمینه ی چگونگی دین داری و مذهب داری به اتمام رسانده است.
بنا بر آنچه که در نوشته ی فوق روشن گردید ؛ آگاه سازی پیوسته ی جوامع متدین به شناختهای وحی الهی دین داری و مذهب داری ؛ مهم ترین وظیفه ی پیامبر گونه همه ی مراجع دین شناس و مذهب شناس و همه مراکز آموزش و تبلیغ دین و مذهب برای مصون نگه داشتن دین داری و مذهب داری این جوامع بشری از گرفتار شدن در دام من در آوردیها و خرافات و جعلیات بشری دین زدای متضاد با وحی خرد گرای الهی است .
کتمان حقایق آشکار و قابل درک شناختهای علمی خرد گرای فرهنگ وحیانی دین داری و مذهب داری قرآنی و محروم رها کردن بشر از آگاهی به این شناختها ، بحکم خداوند در قرآن در آیات 159 و 174 سوره بقره ؛ کتمان کنندگان این حقایق را به نفرین خداوند و نفرین مؤمنان وبه پیامدهای شوم ابدی این نفرین در دنیا و آخرت دچار می سازد.
خداوند هیچ شفاعتی را در قیامت در حق کتمان کنندگان حقایق قرانی نمی پذیرد و این کتمان کنندگان از عذابهای الهی ابدی و پیامدهای شوم این کتمان رهایی نخواهند یافت.
روی آوردن به مجملات غیر مفصل و غیر مشروح قرآن برای توجیه این کتمان ؛ دور زدن رسوایی است از هشدارهای قرآنی خداوند که بشر برای ترویج من در آوردیها و خرافات و جعلیات خود بنام دین و مذهب یا با غفلت یا به عمد به کار می برد.
چنین غفلتی با وجود حجتهای آشکار انکار ناپذیر الهی شناختهای قرآنی و ترجمه های این حجتها نزد همگان هرگز در حساب دقیق و بی خطای خداوند در روز قیامت توجیه پذیر نیست و هیچ توجیهی غفلت کنندگان را در روز حساب از عذاب ابدی نجات نخواهد داد .