پخش زنده
امروز: -
رئیس سومین جشنواره جایزه سال استیکر: داوری ۵۰۰ اثر انتخاب شده امروز نهایی میشود و ۲۱ دی همزمان با روز جهانی استیکر شاهد برگزاری مراسم اختتامیه و معرفی برگزیدگان خواهیم بود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ نشست خبری سومین جشنواره جایزه سال استیکر امروز با حضور مسعود شجاعی طباطبایی دبیر جشنواره، میثم عسکری مدیر عامل آی گپ و رئیس جشنواره و بهرام عظیمی رئیس هیات داوران برگزار شد.
استیکر، کاراکتری با ظاهر کارتونی و برای بیان احساسات است و طراح استیکر در جامعه مجازی امروز که بسیاری از ابراز احساسات و تعاملها از کانال مجازی و دنیای اینترنت صورت میگیرد یکی از حساسترین مسئولیتها را در این زمینه برعهده دارد.
آقای میثم عسکری رئیس جشنواره و مدیر عامل آی گپ به عنوان برگزارکننده جشنواره در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما درباره اهداف برگزاری، گفت: استیکر به عنوان محصولی در داخل زندگی روزمره ما در پیام رسانها و شبکههای اجتماعی نقش خوب و فعالی ایفا میکند.
وی افزود: ایده این طرح از سه سال پیش در پیام رسان آی گپ مطرح شد چراکه در فضای مجازی و پیام رسانها ما با کاراکترهای شرقی و غربی مواجهیم و محصولی با عنوان کاراکتر ایرانی نداشتیم و این موضوع آزاردهنده بود و ایده جایزه سال استیکر از همین جا شکل گرفت.
مدیر عامل آی گپ گفت: در سه سال گذشته که جشنواره به کار خود ادامه داده است حدود دو هزار استیکر پک شده ایرانی و بومی که ریشه در فرهنگ و نوستالژی ما دارد تولید شد که ارتباط گیری با آن برای مخاطب ایرانی، کار را آسان کرده است و جذابیتهایی که استیکر در محاوره و فضای پیام رسان دارد ایرانی بودن را دوچندان کرده است.
رئیس جشنواره جایزه سال استیکر افزود: توانستیم در این سه سال اقدامات خوبی را با کمک متخصصان حوزههای تجسمی و کاریکاتور و تصویرسازی انجام دهیم و از آقایان مسعود شجاعی طباطبایی و بهرام عظیمی کمک گرفتیم.
آقای عسکری گفت: در این دوره نزدیک به هزار استیکر به دبیرخانه ارسال شد که هیات داوران ۵۰۰ اثر را برای داوری انتخاب کردند و ۲۱ دی ماه همزمان با روز جهانی استیکر مراسم اختتامیهای برگزار میشود و برگزیدگان اعلام خواهند شد.
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا بنای انتشار ۵۰۰ استیکر انتخاب شده را در پیام رسانها و فضای مجازی دارید؟ افزود: در سه دوره ما هیچ محدودیتی برای انتشار استیکرها نداشته ایم چرا که هدف ما کسب و کار نبوده است و ما به دنبال کار فرهنگی بودیم و به همین علت همه این استیکرها داخل پیام رسان آی گپ قابل انتشار است و در اختیار پیام رسانهای دیگر و کاربران برای استفاده در پیام رسانهای دیگر هست، چون هدف ما این بود که استیکرهای ایرانی تولید و در فضای مجازی عرضه شود و کار را فقط محدود به آی گپ نکردیم.
آقای عسکری گفت: بر همین اساس به همه همکارانمان در پیام رسانهای داخلی و همچنین مخاطبان اعلام میکنیم که میتوانند از این استیکرها با مراجعه به سایت آی گپ و همچنین سایت جایزه سال استیکر بهره برداری کنند و در هر پیام رسانی که میخواهند خودشان منتشر کنند.