پخش زنده
امروز: -
رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش بر اصلاح شیوه های ارزشیابی در همه دوره های تحصیلی تاکید کرد.
به گزارش واحد مرکزی خبر، عبدالامیرعرفی در سی امین اجلاس روسای آموزش و پرورش گفت: یکی از ماموریت های مرکز سنجش این وزارتخانه بهبود شیوه های ارزشیابی و یکی از اهداف اصلی ما در این زمینه تغییر این نگرش نادرست بوده است که تا کنون ارزشیابی را صرفا به برگزاری امتحانات به ویژه آزمون های پایانی محدود می دانستیم.
وی افزود: معلمان باید در همه لحظات حضور در کلاس های درس از شیوه های متنوع ارزشیابی استفاده کنند و البته آزمون های پایانی نیز جایگاه خاص خود را خواهند داشت که برای این کار باید با ایجاد مهارت های لازم در معلمان نگرش آنها را تغییر داد.
عرفی ارزشیابی نظام تعلیم و تربیت را از دیگر ماموریت های مرکز سنجش آموزش و پرورش دانست و گفت: بر این اساس همه برنامه ها و اهداف این وزارتخانه از گذشته تاکنون ارزشیابی و میزان موفقیت در اجرای آن ها مشخص می شود.
وی افزود: به عنوان نمونه نخستین بار چهار شاخص کیفی شامل میزان رضایتمندی شغلی کارکنان، میزان موفقیت مدارس قرآنی، میزان موفقیت مدارس هوشمند و میزان موفقیت طرح آموزش شنا به دانش آموزان سوم ابتدایی به شکل پژوهشی ارزشیابی شد و نتایج آن در اختیار مدیران ذیربط قرار گرفت.
عرفی ادامه داد: در 50 موضوع دیگر ارزشیابی کمی صورت گرفت که نتایج آن برای استفاده مدیران منتشر می شود.
رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش همچنین با اشاره به تجمیع آزمون های نهایی خرداد افزود: با تجمیع حداکثر امتحانات خرداد11 میلیارد تومان صرفه جویی شد که این موضوع باید در آزمون های شهریور نیز مدنظر قرار گیرد.