پخش زنده
امروز: -
سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز گفت: با فرسودگی ناوگان اتوبوس رانی و کاهش رضایتمندی مواجه هستیم و باید به سمت برقی سازی این ناوگان حرکت کنیم.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس،سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز با تاکید بر اینکه نیازمند بازنگری مدل واگذاری ناوگان اتوبوسرانی به بخش خصوصی هستیم، گفت: باید به سمت برقی سازی این ناوگان حرکت کنیم که در این راستا تفاهم نامههای خوبی منعقد شده است.
محسن حدیقه جوانی در آیین گرامیداشت هفته حمل و نقل و تجلیل از فعالان این حوزه در شیراز، با تاکید بر استفاده از ظرفیت حمل و نقل پاک، بیان کرد: امید است بتوانیم یک روند مناسب در خصوص TOD اتخاذ و افراد را تشویق به استفاده از حمل و نقل پاک کنیم و خدمات پیاده و دوچرخه را در سطح شهر توسعه دهیم.
حدیقهجوانی اضافه کرد: در زمینه اصلاح و ساماندهی رفتارهای ترافیکی صحیح، استفاده بهینه و بهتر از پارکهای ترافیکی مدنظر است و تکمیل سامانههای هوشمند در مکانهای مناسب در راستای روان سازی جریان ترافیک و اولویت دهی به موضوعات هوشمند سازی و توسعه و تجهیز ترافیک محلی نیز از دیگر مواردی است که در دستور کار قرار گرفته است.
سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز اظهار کرد: مدیریت یکپارچه حمل و نقل مسافر و پیگیری اجرای ضابطه ۷۷۷ کشور موضوع بسیار مهمی است که در مدیریت هزینه تاثیر میگذارد و این مبحث به عنوان یک نقشه راهی است که بدانیم در چه مسیری حرکت و تعادل ایجاد کنیم تا کمترین تعارض حادث شود و به بهینه بودن برسیم.
حدیقه جوانی به مشکلات حوزه ناوگان اتوبوسرانی اشاره کرد و افزود: متأسفانه در این حوزه با فرسودگی این ناوگان و کاهش رضایتمندی مواجه هستیم و در مدل واگذاری اتوبوس به بخش خصوصی نیز نیازمند بازنگری روشها هستیم.
او ادامه داد: در موضوع کاهش سهم دولت در پرداخت هزینههای حمل و نقل نیز با توجه به اینکه با یارانه اتوبوسها مرتبط است، اشکالاتی در این زمینه وجود دارد و باید به سمت برقی سازی ناوگان حمل و نقل اتوبوسرانی حرکت کنیم که در این راستا تفاهم نامههای خوبی منعقد شده است.
سرپرست معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری شیراز همچنین به حوزه تاکسیرانی اشاره کرد و گفت: در این حوزه هم فرسودگی قابل توجهی وجود دارد و باتوجه به مصوبه شورای اسلامی شهر شیراز در خصوص نوسازی هزار دستگاه تاکسی، بزودی این امر آغاز میشود تا از مخاطرات مرتبط با این حوزه تا حدودی دور بمانیم.
حدیقه جوانی در ادامه ضمن درخواست از مجموعه پلیس راهور که اهتمام ویژهای به مسیرهای دوچرخه و پیاده داشته باشند، گفت: نیازمند مشارکت پلیس راهور در ساماندهی ناوگان باری و سطح معابر به دلیل عبور وسایل نقلیه سنگین که علاوه بر سوانح و تصادفات تأثیر بسیار زیادی در روسازی معابر دارد و خسارتهای زیادی را وارد میکند، هستیم.
او عنوان کرد: پیگیری و ایجاد گیتها و دروازههای توزیع و در حال حرکت برای جلوگیری از ناوگان دارای تخلف اضافه بار و راهاندازی توقفگاههای باری در مبادی ورودی شهر از دیگر مواردی است که توسط سازمان متبوع در حال پیگیری است.
سرپرست معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری شیراز همچنین به حوزه آموزش اشاره کرد و گفت: در این حوزه نیز دچار مشکل موازی کاری و اقدامات جزیرهای هستیم که با تدوین طرح جامع فرهنگ سازی ترافیک که مسئولیتها و وظایف هر بخش و نهادی را تعیین میکند، این مشکلات رفع میشود.
هوشمند سازی از دیگر موضوعاتی بود که حدیقهجوانی به آن اشاره کرد و گفت: در این حوزه هم مطالعات ITS را داریم و هماکنون ۳۰ بسته خدماتی آماده است که این بستهها در بازه زمانی کوتاه، میان و بلند مدت برنامه ریزی شده است. همچنین در موضوع سرمایه گذاری ۶۴ بسته طراحی شده و پیگیر اعتبار آنها از محل ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید هستیم و امید است بتوانیم موضوعات مرتبط با نوسازی ناوگان اتوبوسرانی است را دنبال کنیم.