پخش زنده
امروز: -
بخشی از آلودگی هوای اصفهان به دلیل عبور و مرور خودروها و همچنین برخی از تصمیمات اشتباه است.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان؛ رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به آلودگی هوای اصفهان گفت: طبق برآوردهای سال ۹۸، اصفهان تا این سال ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر سفر در طول روز داشته که ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار سفر از آن از طریق سواریهای شخصی، ۳۶۰ هزار نفر سفر با موتورسیکلت، ۱۲۰ هزار سفر شهری با تاکسی و انواع نفربر، ۷۰۰ هزار سفر با مینیبوس و اتوبوس و بقیه هم با دیگر وسایل حمل و نقل محقق شده است.
محمد نور صالحی به اجرای طرح کلان خط مترو در اصفهان اشاره کرده و افزود: خط یکم مترو از جنوب به سمت شرق تا شهرک قدس بهرهبرداری شده و در مراحل بعدی قرار بود تا دانشگاه صنعتی اصفهان توسعه پیدا کند که در سال ۹۶ به دلیل برخی مداخلات، طرح متوقف میشود.
وی بهارستان را از شهرهای پیشروی استان در زمینه حمل و نقل ریلی دانسته و گفت: هنوز کارهای مکانیکال و الکتریکال متروی بهارستان تکمیل نشده است.
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در خصوص طول خطوط اول و دوم متروی شهر اصفهان گفت: خط یکم مترو اصفهان تا دانشگاه صنعتی ۶.۲۲ کیلومتر مسافت داشته و پس از آن تا شاهینشهر ادامه دارد؛ خط دوم که شرقی غربی است ۲۵ کیلومتر طول داشته که از زینبیه شروع شده و تا میدان شهدای خمینی شهر امتداد پیدا میکند که اکنون به طول ۵.۱۴ کیلومتر در ابتدای خیابان کهندژ است.
وی افزود: خط دوم مترو اصفهان دارای ۱۶ ایستگاه است و با پیگیریهای اجرا شده و با عبور از میدان امامعلی، تجاریترین نقاط اصفهان را تحت پوشش قرار میدهد.
نورصالحی، هزینههای فعلی حمل و نقل ریلی شهری را بیش از ۸۰ هزار میلیارد تومان بیان کرد و گفت: در حال حاضر به ازای هر نفر سفر بیش از ۱۵ هزار تومان هزینه به مدیریت شهری تحمیل میشود و این در حالی است که این خطوط هنوز نو هستند.
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با گلایه از دولت قبل افزود: زمانی مجلس تصویب کرد که ۲ میلیارد دلار به حمل و نقل ریلی شهری کمک شود و دولت وقت قانون را اجرایی نکرد و در حال حاضر با افزایش هزینهها و موضوع تحریمها با ۱۰ برابر آن میزان نیز دیگر پایان پروژهها امکانپذیر نیست.