پخش زنده
امروز: -
Word برنامهای همه کاره است که میتوانید از آن برای اسناد رسمی و ایجاد فاکتور استفاده کنید، همچنین میتوانید امضای خود را به سند اضافه کنید تا به صورت الکترونیکی تأیید شود.
به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری صدا و سیما، روشهای مختلفی برای افزودن امضای خود به سند Word وجود دارد. میتوانید یک خط امضا برای امضای پس از چاپ اضافه کنید، یک امضای دیجیتالی اضافه کنید یا امضای دست نویس خود را به عنوان یک تصویر وارد کنید.
با درج امضا در یک سند Word، میتوانید محتوای آن را شخصیسازی یا مالکیت سند را نشان دهید.
یک امضای دست نویس ایجاد کنید
اگر ترجیح میدهید که امضای دست نوشته خود را به سند اضافه کنید، میتوانید یک تصویر یا کپی اسکن شده از امضای خود تهیه و آن را روی رایانه آپلود کنید. نخستین قدم برای درج امضا در مایکروسافت ورد، ایجاد یک امضای دست نویس است. این امر مستلزم داشتن یک اسکنر، خواه یک اسکنر فیزیکی یا اسکنر در دستگاه تلفن همراه شما است. برای این کار مراحلی را باید انجام دهید:
مرحله ۱: روی یک تکه کاغذ امضای خود را بزنید.
مرحله ۲: صفحه امضا را اسکن کنید. میتوانید از یک اسکنر فیزیکی استفاده کنید یا از چندین برنامه اسکن مانند برنامه Microsoft Lens کمک بگیرید.
مرحله ۳: تصویر اسکن شده را در هر یک از فرمتهای رایج فایل (JPG ،PNG یا BMP) ذخیره کنید.
مرحله ۴: به محل فایلی که تصویر را در آن ذخیره کردهاید بروید و روی آن دوبار کلیک کنید تا باز شود.
مرحله ۵: میتوانید با انتخاب کراپ، تصویر را به دلخواه خود برش دهید.
مرحله ۶: با کلیک روی Save As یا Save a Copy، تصویر برش خورده را به عنوان یک فایل جدید ذخیره کنید.
یک خط امضا (Signature Line) درج کنید
خط امضا، فضایی در سند ورد ایجاد میکند که شما یا فرد دیگر میتوانید پس از پرینت گرفتن سند، در آن محل امضای خود را بزنید. پس از ایجاد یک امضا، باید فضایی را مشخص کنید که در آن امضا را با کمک یک خط امضا قرار دهید. این خط به سازنده سند و سایر افرادی که ممکن است نیاز به امضای اسناد داشته باشند کمک میکند. در اینجا نحوه درج یک خط امضا در یک سند Word آمده است:
مرحله ۱: Microsoft Word را روی رایانه خود راهاندازی کنید.
مرحله ۲: روی بخشی از سند ورد که باید خط امضا را در آن وارد کنید، کلیک کنید.
مرحله ۳: در نوار بالا، روی Insert کلیک کنید.
مرحله ۴: از بین گزینهها Signature Line را انتخاب کنید.
مرحله ۵: در بخش Text، روی Add a Signature Line کلیک کنید.
مرحله ۶: Microsoft Office Signature Line را انتخاب کنید.
مرحله ۷: به کادر Signature Setup بروید و نام شخصی را که باید سند را امضا کند در کادر Suggested signer اضافه کنید. همچنین، میتوانید عنوان امضاکننده را در کادر عنوان امضاکننده قرار دهید.
مرحله ۸: روی OK کلیک کنید و اکنون Word باید امضا را در سند شما وارد کند.
مرحله ۹: سند Word را ذخیره کنید.
یک امضای دست نویس درج کنید
پس از ایجاد خط امضا، مرحله نهایی وارد کردن امضای دستنویسی است که قبلاً در سند Microsoft Word ایجاد کردهاید. در اینجا مراحلی وجود دارد که باید دنبال کنید:
مرحله ۱: سند Microsoft Word را اجرا کنید.
مرحله ۲: نشانگر ماوس خود را روی خط امضا قرار دهید و دوبار کلیک کنید تا کادر محاورهای Sign اجرا شود.
مرحله ۳: در کادر، روی Select Image کلیک کنید.
مرحله ۴: Insert Picture from a File را انتخاب کنید.
مرحله ۵: امضای دست نویس ذخیره شده خود را به مکان مورد نظر ببرید و Insert را انتخاب کنید.
مرحله ۶: Sign را انتخاب کنید و Microsoft Word امضای شما را در سند وارد میکند.
متن تایپ شده را همراه با امضای خود وارد کنید
اگر میخواهید جزئیات دیگری مانند عنوان شغلی و اطلاعات تماس را به امضا اضافه کنید، میتوانید از Quick Parts برای این کار استفاده کنید. در اینجا نحوه چگونگی استفاده آن آمده است:
مرحله ۱: سند Microsoft Word را اجرا کنید.
مرحله ۲: نشانگر ماوس خود را در جایی که میخواهید امضا کنید قرار دهید و روی Insert from the Ribbon کلیک کنید.
مرحله ۳: Insert Picture from a File را انتخاب کنید.
مرحله ۴: متنی را که میخواهید همراه با تصویر باشد تایپ کنید.
مرحله ۵: تصویر امضا را به همراه متن انتخاب کنید.
مرحله ۶: روی Insert کلیک، سپس Quick Parts را انتخاب کنید.
مرحله ۷: روی Save Selection to Quick Part Gallery کلیک کنید تا کادر باز شود.
مرحله ۸: نامی در بخش name امضا وارد و روی OK کلیک کنید.
مرحله ۹: Quick Parts را انتخاب و روی امضای جدید ایجاد شده کلیک کنید تا آن را در سند وارد کنید.
دیگر استفادههای Quick Parts در ورد
میتوانید با استفاده از ویژگی Signature Line یا Quick Parts یک امضا در Microsoft Word ایجاد کنید. میتوانید از Quick Parts الگوهایی ایجاد کنید که میتوانید از آنها به عنوان اسناد Word یا به جای آن در نامهها استفاده کنید.