پخش زنده
امروز: -
به دنبال انتقاد امام جمعه بخش بایگ از عملکرد اورژانس ۱۱۵ این شهر در حادثه فوت یک بیمار بایگی، دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه درباره این اتفاق پاسخ داد.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه گفت: براساس بررسیها و اظهارات رئیس مرکز حوادث و فوریتهای پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه، مشخص شد در لحظه مراجعه خانواده بیمار مدنظر به پایگاه اورژانس بایگ، پرسنل و آمبولانس آن پایگاه در حال انجام ماموریت و اعزام بیمار اورژانسی از روستای حصار به بیمارستان رازی تربت حیدریه بوده اند.
غلامرضا میری با بیان اینکه زمان دقیق اعزام در سامانه اورژانس به صورت کامل ثبت شده است، افزود: براساس مستندات موجود در سامانه اتوماسیون عملیاتی اورژانس ۱۱۵، همان گونه که امام جمعه شهر بایگ بیان کرده اند، احتمالا به دلیل اختلال به وجود آمده در خطوط تلفن، هیچ گونه تماسی با شماره ۱۱۵ مبنی بر درخواست این فوریت در این سیستم ثبت نشده است.
وی تصریح کرد: در خصوص پاسخگو نبودن به شکایت همراهان بیمار توسط این دانشگاه، نیز به استحضار میرساند شکایت خانواده بیمار در سامانه کشوری ۱۹۰ درج شده که پاسخ آن در وقت قانونی مقرر ارائه میشود.
به گفته این مسئول، شماره پیگیری توسط سامانه در اختیار شاکی قرار گرفته، لذا تاخیری در پاسخگویی مدنظر صورت نگرفته است.
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه گفت: پایگاه اورژانس ۱۱۵ بایگ در سه سال گذشته تعداد ۹۶۵ مورد ماموریت اورژانسی انجام داده که از این تعداد ۷۲۳ مورد بیمار به بیمارستانهای تربت حیدریه منتقل شده اند.
امام جمعه شهر بایگ در نمازجمعه ۱۹ آذر ماه جاری از عملکرد اورژانس ۱۱۵ بایگ انتقاد کرده و گفته بود: خانواده بیماری بدحال نیمههای شب بعد از تماسهای مکرر، به علت اختلال در تلفنهای اورژانس موفق به برقراری ارتباط با آن نمیشوند و حتی پس از حضور در پایگاه هم، کسی در را به روی آنها باز نمیکند و این خانواده مجبور میشوند بیمار را شبانه به تربت حیدریه منتقل کنند، ولی بیمار فوت میکند.
حجت الاسلام حصاری خواستار پاسخگویی مسئولان اورژانس تربت حیدریه و روشن شدن افکار عمومی شده و گفته بود: در غیر این صورت موضوع از طریق مراجع قضایی پیگیری خواهد شد.