کتاب «رسانههای اجتماعی و بازاریابی سیاسی» در بازار نشر
انتشارات سازمان جهاد دانشگاهی تهران کتاب «رسانههای اجتماعی و بازاریابی سیاسی (رویکردها و تجربهها» را با گردآوری و ترجمه دکتر «حسن فارسی» عضو هیأت علمی جهاد دانشگاهی تهران وارد بازار نشر کرد.
به گزارش
خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد دانشگاهی تهران، در بخش مقدمه مترجم آمده است: بازاریابی سیاسی بهعنوان مفهومی جدید، حکایت استفاده از یک رویکرد تجاری در حوزه سیاست است، چون جریان اصلی بازاریابی ریشه در کسب و کار و تجارت دارد و فرآیندی مدیریتی است که شامل شناسایی پیشبینی و پاسخگویی به نیازهای مشتریان از راه بهرهگیری مؤثر از منابع است.
در ادامه این بخش آمده است: بازاریابی سیاسی که امروز با عنوان یک ضرورت و جزئی از زیست سیاسی محسوب میشود ذیل رویکردهای تعاملی فروشمحور و بازارگرا و کارکردهایی نظیر محصول، توزیع، هزینه ارتباطی و مدیریت کمپینها در عرصههای مختلف سیاسی همانند انتخابات، رفراندوم و مدیریت سیاسی مورد استفاده قرار میگیرد.
رسانههای اجتماعی هم که مبتنی بر فناوری اطلاعات و وب دو میباشند مفهومی جوان و نوظهور است.
برخی معتقدند، تولد این مفهوم به سال ۱۹۷۷ بر میگردد، اما آنچه که مطرح است مفهوم امروزین رسانههای اجتماعی به سال ۲۰۰۶ بر میگردد فارغ از سابقه این نوع رسانه، بر کسی پوشیده نیست که این رسانه با ویژگیهایی، چون زبان غیررسمی چندصدایی بودن و گفتگو محور در قالب ارتباطات افقی تعریف میشود.
در بخش بازاریابی سیاسی در عصر دادههای بزرگ این کتاب میخوانیم:
ایالات متحده نخستین کشوری بود که تکنیکهای بازاریابی آزمون شده در حوزه اقتصاد و تجارت را در ارتباطات سیاسی به کار برد در آن جا به بالاترین سطح پختگی رسید. در کشورهای دیگر و از جمله کشورهای اروپایی، بازریابی سیاسی با چند سال تأخیر و حتی در جاهایی مثلاً اروپای مرکزی و شرقی با چند دهه تأخیر، اتفاق افتاد. این مربوط به سازگاری و کاربرد ابزارهای بازاریابی برای تحلیل بازار و اجرای راهبردها و مبارزات سیاسی حرفهای است.
مترجم در این مجموعه کوشیده است موضوعاتی، چون بازاریابی سیاسی و ارتباطات سیاسی: بازنگری روابط، بازاریابی سیاسی در عصر دادههای بزرگ، یک دهه فعالیت بازاریابی سیاسی در رسانههای اجتماعی، رسانههای اجتماعی و بازاریابی سیاسی، بازاریابی شبکههای اجتماعی در سیاست (با تأکید بر آفریقای جنوبی)، نقش رسانههای اجتماعی در بازاریابی سیاسی: انتخابات محلی ۲۰۱۴ ترکیه و رسانههای اجتماعی، بازاریابی سیاسی و انتخابات سال ۲۰۱۶ ایالات متحده آمریکا را به طور مختصر با نثری روان بازگو کند.
کتاب «رسانههای اجتماعی و بازاریابی سیاسی رویکردها و تجربهها» در ۱۴۰ صفحه با قیمت نسخه کاغذی ۴۰ هزار تومان و قیمت نسخه الکترونیکی ۲۰ هزار تومان در بازار کتاب موجود است.
نسخه الکترونیکی این کتاب را هم میتوانید از پلتفرم فیدیبو تهیه کنید.